A A+ A++

— Nie wiem, czy to dlatego, że wszyscy staliśmy się nieco bardziej psychopatyczni, czy może zawsze to w nas było, ale teraz wyłapuję wszystko bardziej — mówi 33-letni West. — Jeśli ktoś ma czelność odbierać telefon w małym biurze, w którym ludzie próbują pracować, to mnie to drażni — dodaje.

Ponad cztery lata po tym, jak pandemia skłoniła większość pracowników biurowych do logowania się z domu, wielu z nich wróciło do biura, czy to z powodu nakazu pracodawcy, chęci spędzenia czasu ze współpracownikami, czy też potrzeby ucieczki od współlokatorów lub rodziny. Około 27 proc. płatnych dni roboczych w USA było wykonywanych z domu w maju, co oznacza znaczny spadek z około 60 proc. w szczytowym okresie pandemii, ale zarazem wzrost z mniej niż 10 proc. przed Covid-19.

W miarę jak ludzie wracają do biura w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin, nasilają się skargi na długotrwały, frustrujący hałas i rozpraszanie uwagi podczas pracy na otwartej przestrzeni biurowej. Pracownicy odbywają więcej spotkań na Zoomie z biura, często mówiąc głośniej podczas tych rozmów wideo. Szefowie zachęcają do spędzania dni w biurze na „współpracy” i rozwijaniu więzi społecznych, ale to zwiększa hałas odbijający się echem w przestrzeni.

Co jeszcze potęguje problem: w firmach, które zmniejszyły powierzchnię biurową, aby oszczędzić z powodu mniejszej liczby osób na miejscu, sale konferencyjne i przestrzenie prywatne szybko się zapełniają — a ci, którzy zajmują je rano, nie dają się z nich wyprosić przez cały dzień. – To normalne ludzkie zachowanie — mówi Melissa Strickland, dyrektor zarządzający w firmie projektowej HLW. — Jeśli spotkania odbywają się jeden po drugim, po co miałbym zmieniać pokoje, skoro mogłabym po prostu przeprowadzić wszystkie rozmowy, wygodnie z jednego miejsca — wyjaśnia.

Czytaj też: Praca zdalna ważniejsza od pieniędzy. Pracownicy godzą się nawet na niższą pensję, byle móc pracować z domu

Hałas w biurze jak zapchana toaleta

W ankiecie przeprowadzonej we wrześniu 2023 r. przez firmę Leesman zajmującą się badaniami miejsc pracy poziom hałasu został oceniony jako jedna z 10 najważniejszych cech biura — plasując się między działającymi toaletami a działem pomocy technicznej IT. Jednak tylko około 32 proc. pracowników jest zadowolonych z poziomu hałasu w przeciętnym biurze, jak wykazało inne badanie Leesman (opublikowane w kwietniu ubiegłego roku). Tylko dwie kwestie miały niższy wskaźnik poziomu zadowolenia w tych biurach: dostęp do pobliskich obiektów rekreacyjnych oraz wskaźnik liczby osób przechodzących obok stanowisk pracy.

Reakcja na wszystkie te skargi stanowi okazję biznesową, a sprzedawcy z powodzeniem sprzedają wszystko, od kabin telefonicznych po usługi „kształtowania dźwięku”, które wykorzystują „biofiliczne” podejście, aby pomóc stłumić głosy dźwiękami występującymi w naturze. Producenci mebli i projektanci wnętrz dodają bar … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSklep z chemią niemiecką – najwyższa jakość i niskie ceny
Następny artykułPark Handlowy Aviator już otwarty. Znani są kolejni najemcy