A A+ A++

2020 rok na polskim rynku telekomunikacyjnym przyniósł umocnienie największych czterech graczy. Oto jak wyglądała czołówka.

Największe grupy telekomunikacyjne w Polsce przedstawiły sprawozdania finansowe za 2020 r. Na ich podstawie można przeanalizować podlegający mocnej przemianie rynek.


W 2020 r. pod względem przychodów ogółem największym graczem w branży stał się na dobre Cyfrowy Polsat, właściciel komórkowej sieci Plus, platformy z płatną telewizją, biznesem nadawczym, internetową grupą Interia, ale wchodzący w coraz to nowe biznesy, jak fotowoltaika.

W minionym roku przychody grupy założonej przez Zygmunta Solorza zbliżyły się do 12 mld zł i wyprzedziła ona wieloletniego lidera rynku telekomunikacyjnego – Orange Polska (11,5 mld zł).

Z kolei pod względem czysto telekomunikacyjnego biznesu numerem jeden w kraju jest najprawdopodobniej nadal Orange.

Numer trzy i cztery zaś to odpowiednio: Play – z 7,16 mld zł przychodu – i T-Mobile Polska – z około 6,5 mld zł obrotu.

Na to, że w telekomunikacji przoduje Orange, czyli dawny monopolista, wskazują zarówno wysokie udziały biznesu telewizyjnego i reklamowego w obrotach grupy Cyfrowego Polsatu, jak i nadal pozycja dominująca Orange w rynku stacjonarnym czy dane o liczbie i rozkładzie kart SIM.

Na podstawie szacunków Cyfrowego Polsatu i innych dostępnych informacji można wyliczyć, że cztery największe sieci komórkowe w Polsce w grudniu 2020 r. obsługiwały ponad 55,8 mln kart SIM, o 1,5 mln więcej niż w 2019 r.

Ten wzrost to efekt m.in. przejęcia Virgin Mobile Polska przez P4, operatora sieci Play, ale nie tylko. To w dużej mierze kwestia zainteresowania dodatkowymi usługami telekomów w czasie pandemii: zarówno ze strony gospodarstw domowych, jak i firm czy sektora publicznego. Dowodzić tego może fakt, że to nie Play, ale Plus i Cyfrowy Polsat uzyskały w tym czasie największy przyrost kart SIM (o około 680 tys.).

Udział Orange Polska w tak określonym rynku kart SIM w 2020 r. mógł wynosić 29,3 proc. Według naszych szacunków przypadało nań 16,36 mln kart (licząc z kartami dla usług stacjonarnego internetu w technologii LTE).

Drugie miejsce należało do Playa (15,4 mln kart SIM), trzecie do grupy Cyfrowy Polsat (12,85 mln kart SIM), a czwarte do T-Mobile Polska (prawie 11,2 mln kart SIM).

Sam Cyfrowy Polsat przedstawił szacunki co do rozkładu kart kontraktowych. Uważa, że na Orange przypada 29,1 proc. takich kart. Drugie miejsce zajmować mają marki polsatowskie (26,2 proc.), trzecie – Play (25,4 proc), a czwarte – T-Mobile (19,3 proc.).

2021 r. to ostatni rok, gdy operatorzy będą jedynymi wł … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł3 tys. Karenów musiało uciekać z Birmy. Armia przeprowadzała naloty
Następny artykułMajonez. Ogromna większość Polaków nie wyobraża sobie bez niego wielkanocnego stołu