A A+ A++

Gdy za dany miesiąc podatnik nie zrobił w podatkowej księdze żadnych wpisów, to kartkę dotyczącą tego miesiąca powinien pozostawić pustą.

– Prowadzę działalność gospodarczą (usługi architektury krajobrazu). Na potrzeby rozliczenia PIT prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Podsumowuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W listopadzie 2020 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkowa księgę za listopad? – pyta czytelnik.

Z pkt 19 objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.

Kolumny 7–14 podatkowej księgi służą do dokonywania zapisów …

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrezydent bez zaproszenia od Joe Bidena? Szczerski wyjaśnia
Następny artykułMamy to! Mecz na szczycie dla Pabiksu