Gdy za dany miesiąc podatnik nie zrobił w podatkowej księdze żadnych wpisów, to kartkę dotyczącą tego miesiąca powinien pozostawić pustą.
– Prowadzę działalność gospodarczą (usługi architektury krajobrazu). Na potrzeby rozliczenia PIT prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Podsumowuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W listopadzie 2020 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkowa księgę za listopad? – pyta czytelnik.
Z pkt 19 objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.
Kolumny 7–14 podatkowej księgi służą do dokonywania zapisów …
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów ” … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS