Ponad połowa biletomatów w składach Polregio obsługujących połączenia kolejowe w regionie świętokrzyskim nie działa. – Służą tylko do ozdoby – kpi czytelniczka. Kolejarze zapowiadają, że to się zmieni.
Pani Amelia jechała kilka dni temu pociągiem z Kielc do Częstochowy. – Chciałam kupić bilet w biletomacie, ale okazało się, że urządzenia znów nie działa. To kolejny taki przypadek, bo ze dwa tygodnie temu miałam podobny problem. A przecież to nowsze urządzenia niż w autobusach miejskich – mówi czytelniczka. – Teraz te urządzenia służą tylko do ozdoby, że niby pociągi są takie nowoczesne – dodaje.
Okazuje się, że problem jest poważniejszy i nie dotyczy tylko jednego składu czy linii. – W trybie serwisowym jest ponad połowa biletomatów – przyznaje Robert Zaborski, dyrektor świętokrzyskiego oddziału Polregio. Tłumaczy, że wszystkie biletomaty działają w oparciu o program Windows XP, dla którego producent wycofał już wsparcie. – Dla części skończyła się umowa z dotychczasowym operatorem, który opiekował się nimi w ramach gwarancji, żeby prawidłowo funkcjonowały – mówi dyrektor Zaborski. Polregio ogłosiło postępowanie, żeby znaleźć nowego serwisanta. – Ale do pierwszego nikt się nie zgłosił. Jesteśmy w trakcie kolejnego i liczymy, że tym razem uda się je rozstrzygnąć, żeby na początku przyszłego roku biletomaty znów działały – tłumaczy kolejarz.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS