A A+ A++

Ponad połowa biletomatów w składach Polregio obsługujących połączenia kolejowe w regionie świętokrzyskim nie działa. – Służą tylko do ozdoby – kpi czytelniczka. Kolejarze zapowiadają, że to się zmieni.

Pani Amelia jechała kilka dni temu pociągiem z Kielc do Częstochowy. – Chciałam kupić bilet w biletomacie, ale okazało się, że urządzenia znów nie działa. To kolejny taki przypadek, bo ze dwa tygodnie temu miałam podobny problem. A przecież to nowsze urządzenia niż w autobusach miejskich – mówi czytelniczka. – Teraz te urządzenia służą tylko do ozdoby, że niby pociągi są takie nowoczesne – dodaje.

Okazuje się, że problem jest poważniejszy i nie dotyczy tylko jednego składu czy linii. – W trybie serwisowym jest ponad połowa biletomatów – przyznaje Robert Zaborski, dyrektor świętokrzyskiego oddziału Polregio. Tłumaczy, że wszystkie biletomaty działają w oparciu o program Windows XP, dla którego producent wycofał już wsparcie. – Dla części skończyła się umowa z dotychczasowym operatorem, który opiekował się nimi w ramach gwarancji, żeby prawidłowo funkcjonowały – mówi dyrektor Zaborski. Polregio ogłosiło postępowanie, żeby znaleźć nowego serwisanta. – Ale do pierwszego nikt się nie zgłosił. Jesteśmy w trakcie kolejnego i liczymy, że tym razem uda się je rozstrzygnąć, żeby na początku przyszłego roku biletomaty znów działały – tłumaczy kolejarz.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułO PRL na Uniwersytecie Łódzkim. Michnik, Pomian, Gawin, Friszke
Następny artykułMonokryształy Czochralskiego wręczono na inaugurację Forum Innowacji w Toruniu