A A+ A++

Z naszą redakcją skontaktowała się czytelniczka, która jest emerytką i w 2021 roku nie otrzymała jeszcze pocztą decyzji o waloryzacji emerytury i wysokości “trzynastki”. Mówi, że zwykle taka informacja przychodziła przed końcem marca.

– W macierzystych zakładach pracy różnego rodzaju fundusze: wczasowe, zdrowotne i inne, oczekują kserokopii takiego dokumentu. Teraz jest problem. Nie wiadomo, co podawać, a jeśli się podaje niesprawdzone dane to można mieć kłopoty – mówi czytelniczka.

Kobieta próbowała skontaktować się w tej sprawie z toruńskim oddziałem ZUS, ale nikt nie odbierał. Zwykle decyzja o waloryzacji i wysokości tzw. trzynastki przychodziła do niej przed końcem marca.

Decyzje przyjdą do końca maja

Co na to ZUS? – Wysyłka listów już trwa. Osoby pobierające swoje świadczenia do 15. czy 25. dnia miesiąca muszą jeszcze chwilę poczekać. Korespondencja z ZUS powinna do nich trafić do końca maja –  przekazała nam Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

W tym roku podobnie jak w ubiegłym, emeryci i renciści otrzymają dwie decyzje w jednej przesyłce pocztowej. Będzie to decyzja o przyznaniu tzw. trzynastki i decyzja waloryzacyjna.

– Osoby, którym decyzja waloryzacyjna jest teraz niezbędna, mogą otrzymać duplikat lub zaświadczenie o wysokości świadczenia w placówce ZUS na sali obsługi klienta – zaznacza Krystyna Michałek.

Jak skontaktować się z ZUS-em?

Z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych można kontaktować się np. poprzez e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS. Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką. Jak umówić takie spotkanie online? – Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, odszukać zakładkę e-wizyta i kliknąć link „Umów się na e-wizytę”. Można samemu wybrać dogodny termin i godzinę wizyty – wyjaśnia regionalny rzecznik ZUS.

Osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem, mogą takie spotkanie umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS (Platforma Usług Elektronicznych) lub telefonicznie dzwoniąc pod nr tel. 54 230 73 76 (to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu-Dobrzyniu).

Można korzystać też z informacji telefonicznej pod numerem tel. 22 560 16 00.  Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku między godz. 7 a 18. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych to [email protected].

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW kozielskim parku niebawem staną nowe ławki. Poprzednie zostały zdemolowane przez wandali
Następny artykułPotulice: Rozpoczęto procedury kwalifikacyjne dla kandydatów do służby w Służbie Więziennej