– W myśl zasady, że reprezentuję interes pacjentów. W myśl zasady, że płacę i wymagam, nie przedłużę umów z podmiotami, które w ponad 90 proc. przyjmują przez telefon – zapowiedział we wtorek minister zdrowia Adam Niedzielski.
Potwierdzający tę zapowiedź komunikat pojawił się na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia, także jego kujawsko-pomorskiego oddziału. – Twoja poradnia POZ udzielała powyżej 90 proc. teleporad. Jej umowa z NFZ wygasa 30 czerwca, Fundusz nie zamierza przedłużać współpracy z poradnią, ale Ty nie zostaniesz bez opieki. Koniecznie sprawdź, gdzie otrzymasz niezbędną pomoc medyczną – czytamy w komunikacie.
Pacjenci zawsze mogli skorzystać z porady ambulatoryjnej
W Kujawsko-Pomorskiem od 1 lipca kontraktu z NFZ nie będą miały dwie przychodnie. Pierwsza to NZOZ “Praktyka lekarza rodzinnego” – Konrad Włodarczyk, działająca zarówno w Ciechocinku, jak i w Konecku.
Jak zapatruje się na to lekarz? – Otrzymany przez NFZ odsetek teleporad przekraczających 90 proc. wynika z zaliczenia wszystkich porad recepturowych (kod Z76.00) zgodnie z zaleceniem NFZ do teleporad – po zmianie porad Z76.00 na ambulatoryjne odsetek teleporad w naszej firmie nie przekracza 50 proc. – wyjaśnia nam Konrad Włodarczyk.
I dodaje: – Nasze przychodnie w 2021 roku nigdy nie były zamknięte i pacjenci zawsze mogli skorzystać z porady ambulatoryjnej, w szczególności dzieci i osoby w wieku podeszłym. Wystąpiłem do NFZ o ponowne przeanalizowanie raportu statystycznego.
Druga przychodnia, która od 1 lipca nie będzie miała przedłużonego kontraktu z NFZ, to Gminny Ośrodek Zdrowia w Wąpielsku. Tę placówkę również poprosiliśmy o komentarz, ale do tej pory go nie otrzymaliśmy.
Mieszkańcy, którzy byli zapisani do tych przychodni, mogą znaleźć informację o tym, gdzie szukać pomocy lekarskiej, na stronie internetowej Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS