A A+ A++
Pytają o zaangażowanie personelu w uśmierzanie bólu, wsparcie emocjonalne, a nawet o jakość posiłków.

Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu dzwonią ankieterzy działający na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań, by sprawdzić,  czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. To NFZ rozdziela pieniądze na kontrakty dla placówek medycznych.

Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy – mówi Anna Leder, rzecznik prasowy łodzkiego NFZ.

Jako pierwsi w ogniu pytań stają pacjenci po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko. Ważne jest także to, w jakich warunkach i w jaki sposób, w których odbywa się całe leczenie.

Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy zadają pytania tylko tym osobom, które wyrażą na to zgodę.

Rozmowa trwa  zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadają 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Badanie jest anonimowe. Dlatego w czasie rozmowy z ankieterem nie należy podawać  żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś).  Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić. Ankieterzy znają tylko: numer telefonu, płeć, placówkę, w której się leczyłaś/eś oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.
Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania, a wyniki ankiety zostaną upublicznione.

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy  działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Należy zakończyć  rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi  o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca i poinformować nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy – tłumaczy rzecznik Anna Leder.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolejny statek poddany kwarantannie po tym, gdy jego pasażer zmarł na koronawirusa.
Następny artykułCo ciekawego w II LO?