A A+ A++

Belg wciąż jest liderem punktacji tegorocznych mistrzostw świata kierowców, ale praktycznie w każdym rajdzie – w którym pojawia się jako pierwszy na trasie – jego cierpliwość jest wystawiana na najwyższą próbę. Podczas ORLEN 80. Rajdu Polski Neuville zmagał się nie tylko z pozycją na odcinkach specjalnych, ale problemy sprawiało mu też nowe oprogramowanie silnika jego Hyundaia i20 N Rally1.

Przed Rajdem Sardynii Kierowca Hyundai Shell Mobis WRT miał 24 punkty przewagi nad Elfynem Evansem, ale po tym, jak jego rywal z Toyota GAZOO Racing pokonał go we Włoszech i w Polsce, przewaga ta zmniejszyła się do 15 punktów.

– Rajd Polski był dużym wyzwaniem – powiedział.- Według mnie misja została wykonana. Wiedzieliśmy, że będzie ciężko, a ja wiedziałem, że kluczem jest nie naciskać bardziej niż muszę. Posłuchałem swojego instynktu i czekałem, aż będę mógł pojechać szybciej na Power Stage. Zrównoważyliśmy ryzyko i zdobyliśmy tyle punktów, ile mogliśmy.

Czytaj również:

– Presja była duża i cieszę się, że udało się dojechać do mety. Bycie pierwszym na trasie nie dawało komfortu, ale chodziło o przyjęcie taktyki pozwalającej zdobyć najwięcej punktów, które mogą być jednymi z najważniejszych w całym sezonie – dodał.

Spokój Neuville’a może być jednak tylko pozorny, bo Belg wyraził ostatnio potrzebę treningowego udziału w rajdach niższego szczebla. W związku z limitem 21 dni testowych w ciągu roku, zespół Hyundaia postanowił, że treningowe starty zaliczą Ott Tanak i Esapekka Lappi.

– Przed kolejną rundą WRC chciałbym pojechać w jakimś dodatkowym rajdzie i na pewno poproszę o to zespół. Gdy ostatni raz testowałem w Finlandii, leżał jeszcze śnieg. Kolejne testy się nie odbyły, a ostatnio jeździli tylko Ott i Andreas – powiedział belgijski kierowca.

Nalegający na taki start Neuville został zgłoszony obok Esapekki Lappiego do Rajdu Litwy, trzeciej rundy mistrzostw tego kraju, ale ostatecznie zespół wycofał jego zgłoszenie na kilka dni przed rajdem. Wszystko wskazuje na to, że ta nagła decyzja spowodowana była rozbiciem samochodu przez Otta Tanaka podczas treningowego udziału w Rajdzie Estonii.

Thierry Neuville, Hyundai World Rally Team

Autor zdjęcia: Red Bull Content Pool

Brak samochodu testowego spowodował zatem, że Neuville jako jedyny z kierowców Hyundaia nie zaliczył treningowego startu przed najszybszymi, tegorocznymi rundami WRC, choć jest liderem mistrzostw.

W tym roku Neuville wygrał tylko inaugurujący sezon Rajd Monte Carlo, ale od tego czasu nawet na chwilę nie stracił pierwszego miejsca w tabeli mistrzostw.

Kolejną szansą na umocnienie się na fotelu lidera i zwiększenie przewagi na rywalami, będzie miał już w najbliższy weekend, kiedy w dniach 18-21 lipca zostanie rozegrany debiutujący w kalendarzu WRC Rajd Łotwy.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFestiwal Śladami Singera w Chełmie. Dziś widowisko na pl. Łuczkowskiego
Następny artykułProgram „Opieka 75+” na rok 2024