A A+ A++

Do końca tegorocznej rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata pozostały dwie asfaltowe rundy: Rajd Europy Centralnej oraz Rajd Japonii.

Chociaż większość laurów za trwający sezon jeszcze nie została rozdana, w parku serwisowym dużo mówi się już o przyszłej kampanii i składach zespołów. Obecnie jedynym kierowcą z zapewnionym kontraktem jest Neuville, który kolejny rok spędzi w Hyundaiu.

Bliska zachowania statusu quo jest Toyota. Oznacza to, że GR Yarisami Rally1 nadal powinni jeździć Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta oraz Sebastien Ogier (częściowy program).

Czytaj również:

Możliwe roszady dotyczą więc głównie wspomnianego Hyundaia oraz M-Sportu. Koreańska marka zastanawia się nad poszerzeniem składu do czterech samochodów. Szansę na pozostanie w składzie mają Esapekka Lappi oraz Teemu Suninen. Niewiele wiadomo obecnie o przyszłości Daniego Sordo. Ponadto nie bez przyczyny Skodę Fabię RS Rally2 na i20 N Rally2 zamienił Emil Lindholm.

Czytaj również:

W kontekście Hyundaia coraz częściej pada też nazwisko Tanaka. Cyril Abiteboul podkreśla bowiem chęć znacznego wzmocnienia składu. Wcześniej nie dawał sobie większych szans na ściągnięcie Kalle Rovanpery, a plotki o Sebastienie Ogierze zdementował sam kierowca.

Kontrakt dla Tanaka oznaczałby powrót Estończyka do Alzenau. Mistrz świata z 2019 roku spędził tam trzy kolejne sezony: 2020, 2021, 2022. Sukcesu na miarę tego osiągniętego z Toyotą nie powtórzył i nierzadko był rozczarowany awaryjnością i20 WRC, a ostatnio Rally1. Mówiono także, iż niekoniecznie dogaduje się z Neuville’em, od lat liderem Hyundaia.

O osobę Tanaka spytano w Chile samego Neuville’a:

– Musimy wzmocnić zespół – uznał Neuville w rozmowie z belgijską telewizją RTBF. – On [Tanak] przyszedłby pewnie z wiedzą o kolejnym samochodzie rywali, a to może tylko pomóc.

W odniesieniu do przeszłej współpracy, Belg dodał: – Zawsze powtarzałem, że był moim najmocniejszym zespołowym partnerem. Najtrudniej było go pokonać. Był dla mnie punktem odniesienia i od czasu do czasu musiałem dawać z siebie więcej, niż wcześniej potrafiłem.

– Nawet jeśli współpraca nie zawsze była z nim łatwa, Cyril Abiteboul sprawi, że on będzie grał do jednej bramki i stanie się dobrym zespołowym partnerem.

Jeśli Tanak zdecyduje się odejść z M-Sportu, brytyjska stajnia pozostanie bez kierowcy ze ścisłej czołówki. Niepewna jest przyszłość Pierre-Louisa Loubeta. Powrót do Rally1 chciałby z kolei zaliczyć Adrien Fourmaux.

Czytaj również:

Polecane video:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTragiczny wypadek w lesie. Zginął 55-letni mężczyzna
Następny artykułLinia kolejowa z Olsztyna na Mazury za 1,5 mld zł. PKP PLK podpisały umowę