A A+ A++
Wiadomość
filmy i seriale
20 kwietnia 2022, 12:40

autor: Zbigniew “Canaton” Woźnicki

Netflix w pierwszym kwartale 2022 roku stracił ponad 200 tysięcy subskrybentów. Od ponad 10 lat jest to pierwszy taki przypadek w historii firmy. Zarząd korporacji podał przyczyny takiego stanu i plany na zwiększenie przychodu.

Źródło: Pixabay

Pandemia COVID-19 sprawiła, że Netflix był prawdziwym wygranym ostatnich dwóch lat. Sprawy jednak obecnie przybrały inny obrót i według CNBC korporacja odnotowuje pierwsze straty od ponad dekady. Winnymi tej sytuacji mają być konkurencja, dzielenie kont na Netflixie oraz wojna w Ukrainie.

Netflix reaguje na straty użytkowników

Wraz z pojawieniem się informacji o spadku liczby użytkowników, zarząd firmy wystosował pismo do akcjonariuszy, które zostało ujawnione we wtorek 19 kwietnia 2022 roku. Podano w nim jedną z przyczyn zmniejszenia się liczby osób korzystających z Netflixa:

Nasz przychód znacznie zwolnił. Streaming wygrywa z linearną telewizją tak, jak przewidzieliśmy i tytuły Netflixa są popularne na całym świecie. Jednak nasza ekspansja w gospodarstwach domowych – kiedy weźmiemy pod uwagę dużą liczbę domostw dzielących konta – połączona z konkurencją, tworzy problemy ze wzrostem przychodów.

Oprócz tego zwrócono uwagę na to, że wycofanie się Netflixa z Rosji spowodowało utratę około 700 tysięcy aktywnych użytkowników, co również odbiło się na przychodach w pierwszym kwartale 2022 roku. Także rosnąca konkurencja w postaci Disney+, HBO Max oraz Hulu sprawia, że ludzie szukają alternatyw na rynku VOD i nie skupiają się wyłącznie na Netflixie.

Netflix chce ratować sytuację reklamami

Zarząd korporacji podejrzewa, że w drugim kwartale 2022 roku będą miały miejsce kolejne spadki użytkowników. Jak informuje portal Variety, doprowadziło to do powstania pierwszych zarysów umieszczenia reklam na platformie.

Jeden z dyrektorów generalnych Netflixa, Reed Hastings, zwrócił uwagę na konkurencyjne portale i na to, że posiadają one tańsze plany abonamentowe, ale z umieszczonymi reklamami. O ile sama korporacja nie chciałaby tego robić, to jednocześnie nie odwraca się w pełni od tego pomysłu.

Dla Netflixa zaczyna się prawdziwa walka o przetrwanie. Kolejne firmy promują swoje platformy VOD i klienci mają o wiele większy wybór. Amerykańska korporacja musi znaleźć rozwiązanie dla tej sytuacji, a oferowanie gier na razie nie przyniosło oczekiwanych skutków. Reklamy mogą wywołać niezadowolenie wśród użytkowników i to również należy brać pod uwagę.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMłodzi lekkoatleci na start
Następny artykułBadaczka z Wrocławia analizuje właściwości oleju z poziomek