Hala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 5 stała się w piątek królestwem eksperymentów, wiedzy oraz nauki. Uczniowie wzięli udział w praktycznej lekcji, podczas której nie brakowało doświadczeń i dobrej zabawy.
– To, co dzieje się dziś w SP nr 5, to owoc drugiej edycji programu pod nazwą „Społeczna odpowiedzialność nauki”, zainicjowanego przez ministra Przemysława Czarnka. Z projektu skorzystała choćby obecna tu Wyższa Szkoła Kadr Menedżerskich w Koninie, która, we współpracy m.in. z Centrum Nauki Kopernik, stara się pokazać młodym ludziom naukę od fascynującej strony. Uczniowie są zapraszani do eksperymentowania oraz poznawania nowych technologii. Pokazujemy im w ten sposób, jak wiele ciekawych rzeczy będą mogli w swoim życiu realizować – mówił Radosław Brzózka, rzecznik prasowy Wspólnoty Świdnickiej.
Uczniowie mieli okazję zobaczyć, usłyszeć i poczuć naukę. Fizyka jest wśród nas, co udowodniły, na przykład, wahadło Newtona, koło Maxwella, labirynt elektryczny, półkule magdeburskie czy telegraf akustyczny. Miłośnicy kosmosu z ochotą odwiedzili obserwatorium astronomiczne oraz mobilne planetarium – kopułę, w której wyświetlony został film o tematyce wszechświata. Ciekawym elementem był niewątpliwie robot humanoidalny Pepper. W ramach spotkania przedstawiono również multimedialną prezentację edukacyjną „Dywizjon 303”.
Zalety programu przedstawił Tomasz Szydło, dyrektor SP nr 5: – Jako nauczyciel fizyki chcę podkreślić, że nie wyobrażam sobie edukacji przyrodniczej w inny sposób, jak za pomocą eksperymentów. Cieszę się, że dzieci i młodzież dotknęły naukę – poprzez wzrok, dotyk, słuch czy węch. Mam nadzieję, że program zapoczątkowany przez Ministerstwo będzie kontynuowany. Marzeniem jest też powstanie takiego centrum w naszym mieście.
– To bardzo ciekawa odskocznia od nauki w ławkach. Zobaczyłem fizykę na przykładach – to, o czym słuchałem na lekcjach. Trudno jest mi wybrać moją ulubioną atrakcję, bo wszystkie stoiska są bardzo interesujące – mówił jeden z uczniów – Jakub.
Kolejny z uczestników wydarzenia, Szymon, również z ciekawością podszedł do tego typu lekcji: – Było tu bardzo dużo fajnych rzeczy do sprawdzenia na własnej skórze. Podobało mi się wahadło Newtona i film, który obejrzeliśmy w specjalnej kopule. Opowiadał on o podróży na Księżyc.
Projekt sfinansowany został przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
pś
Last modified: 15 marca, 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS