A A+ A++

MDDP Akademia Biznesu jest jedną z największych firm szkoleniowych w Polsce. Współpracuje z ponad trzystu wykładowcami lub trenerami, wśród których są m.in. biegli rewidenci, doradcy podatkowi, psycholodzy, praktycy biznesu oraz informatycy.

– Proponujemy ponad 100 tematów zajęć w miesiącu. Jeżeli chodzi o ofertę szkoleń menedżerskich miękkich, w naszej ofercie jest około 30 tematów w każdym miesiącu. Rocznie szkolimy ponad 15 tysięcy menedżerów finansowo-księgowych ze szkoleń prawnych oraz około 2 tysięcy menedżerów z kompetencji miękkich – mówi Adam Niedziółka, partner zarządzający w MDDP Akademia Biznesu.

Jedno z ostatnich szkoleń wprowadzonych do jej oferty nosi tytuł Zarządzanie talentami w organizacji. Jego celem jest przekazanie menedżerom i specjalistom HR praktycznych umiejętności umożliwiających opracowanie działań w zakresie budowania, wdrażania oraz monitorowania programów zarządzania utalentowanymi pracownikami.

Po szkoleniu jego uczestnicy będą potrafili między innymi rozpoznawać talenty w firmie, zaplanować dla nich odpowiednie programy rozwojowe, monitorować ich rozwój i angażować do ważnych projektów. To pozwoli zadbać o to, by cenni pracownicy nie opuszczali firmy i by łatwiej było zatrudnić kolejnych. Taka wiedza na polskim rynku pracy jest wiele warta.

A samo szkolenie to z jednej strony dowód na to, jak bardzo zmieniła się polska gospodarka w ciągu ostatniego ćwierćwiecza – konieczność sięgnięcia po narzędzia i techniki do zarządzania talentami oznacza, że wchodzimy w erę postindustrialną, gdzie wiedza jest najważniejsza. Z drugiej strony to potwierdzenie, że najlepsze firmy szkoleniowe są blisko problemów menedżerów.

Potrzeby klientów firm szkoleniowych są przy tym bardzo różne – w wypadku przedsiębiorstw różnią się w zależności od ich wielkości, profilu i branży, w której działają. Widać to choćby we Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, firmie doradczo-szkoleniowej działającej przy najstarszej polskiej uczelni.

– Najczęściej współpracujemy ze spółkami z branży IT, start-upami na etapie, kiedy już zaczynają szybko rosnąć, korporacjami outsourcingowymi i firmami produkcyjnymi – mówi Maciej Kocurek, prezes zarządu Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przypuszcza, że taki zestaw klientów jest pochodną krajobrazu gospodarczego Krakowa.

– Menedżerowie z firm IT szukają porad lub szkoleń związanych z lepszym motywowaniem pracowników, budową stabilnego zespołu, pozyskiwaniem i utrzymaniem talentów. Start-upowcy oczekują, że pomożemy im stworzyć pierwsze procesy i procedury w ich rosnącej firmie, która powoli przestaje być jak wcześniej jedynie pomysłem stworzonym przez grupę znajomych, a ludzie z outsourcingu i często też z firm produkcyjnych szukają rozwiązań pozwalających lepiej zarządzać zespołami osób bardzo się różniących wiekiem, ale też często pochodzących z różnych kręgów kulturowych – opowiada Maciej Kocurek.

Mnogość problemów, które muszą dzisiaj rozwiązywać menedżerowie, koreluje z rosnącą złożonością współczesnego świata biznesu i jego bardzo dużą dynamiką. Menedżerowie w Polsce muszą między innymi uwzględnić w swojej pracy częste zmiany prawa i zmiany technologiczne, które zmieniają np. znane im dotąd techniki pro … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDomy z klocków
Następny artykułFOREO LUNA mini 3 – jak się sprawdziła inteligentna szczoteczka soniczna po 14 dniach?