MDDP Akademia Biznesu jest jedną z największych firm szkoleniowych w Polsce. Współpracuje z ponad trzystu wykładowcami lub trenerami, wśród których są m.in. biegli rewidenci, doradcy podatkowi, psycholodzy, praktycy biznesu oraz informatycy.
– Proponujemy ponad 100 tematów zajęć w miesiącu. Jeżeli chodzi o ofertę szkoleń menedżerskich miękkich, w naszej ofercie jest około 30 tematów w każdym miesiącu. Rocznie szkolimy ponad 15 tysięcy menedżerów finansowo-księgowych ze szkoleń prawnych oraz około 2 tysięcy menedżerów z kompetencji miękkich – mówi Adam Niedziółka, partner zarządzający w MDDP Akademia Biznesu.
Jedno z ostatnich szkoleń wprowadzonych do jej oferty nosi tytuł Zarządzanie talentami w organizacji. Jego celem jest przekazanie menedżerom i specjalistom HR praktycznych umiejętności umożliwiających opracowanie działań w zakresie budowania, wdrażania oraz monitorowania programów zarządzania utalentowanymi pracownikami.
Po szkoleniu jego uczestnicy będą potrafili między innymi rozpoznawać talenty w firmie, zaplanować dla nich odpowiednie programy rozwojowe, monitorować ich rozwój i angażować do ważnych projektów. To pozwoli zadbać o to, by cenni pracownicy nie opuszczali firmy i by łatwiej było zatrudnić kolejnych. Taka wiedza na polskim rynku pracy jest wiele warta.
A samo szkolenie to z jednej strony dowód na to, jak bardzo zmieniła się polska gospodarka w ciągu ostatniego ćwierćwiecza – konieczność sięgnięcia po narzędzia i techniki do zarządzania talentami oznacza, że wchodzimy w erę postindustrialną, gdzie wiedza jest najważniejsza. Z drugiej strony to potwierdzenie, że najlepsze firmy szkoleniowe są blisko problemów menedżerów.
Potrzeby klientów firm szkoleniowych są przy tym bardzo różne – w wypadku przedsiębiorstw różnią się w zależności od ich wielkości, profilu i branży, w której działają. Widać to choćby we Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, firmie doradczo-szkoleniowej działającej przy najstarszej polskiej uczelni.
– Najczęściej współpracujemy ze spółkami z branży IT, start-upami na etapie, kiedy już zaczynają szybko rosnąć, korporacjami outsourcingowymi i firmami produkcyjnymi – mówi Maciej Kocurek, prezes zarządu Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przypuszcza, że taki zestaw klientów jest pochodną krajobrazu gospodarczego Krakowa.
– Menedżerowie z firm IT szukają porad lub szkoleń związanych z lepszym motywowaniem pracowników, budową stabilnego zespołu, pozyskiwaniem i utrzymaniem talentów. Start-upowcy oczekują, że pomożemy im stworzyć pierwsze procesy i procedury w ich rosnącej firmie, która powoli przestaje być jak wcześniej jedynie pomysłem stworzonym przez grupę znajomych, a ludzie z outsourcingu i często też z firm produkcyjnych szukają rozwiązań pozwalających lepiej zarządzać zespołami osób bardzo się różniących wiekiem, ale też często pochodzących z różnych kręgów kulturowych – opowiada Maciej Kocurek.
Mnogość problemów, które muszą dzisiaj rozwiązywać menedżerowie, koreluje z rosnącą złożonością współczesnego świata biznesu i jego bardzo dużą dynamiką. Menedżerowie w Polsce muszą między innymi uwzględnić w swojej pracy częste zmiany prawa i zmiany technologiczne, które zmieniają np. znane im dotąd techniki pro … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS