Matura 2023 różni się od poprzedniej. Jest zdecydowanie trudniejsza i nie tak schematyczna. Ma sprawdzać umiejętność logicznego myślenia i wyłapywania kontekstów. Kładzie nacisk na wykorzystanie wiedzy i ma ją wnikliwie sprawdzać. – Tyle że w polskiej szkole uczeń nie nabywa takich umiejętności – alarmują nauczyciele.
– Maturę zmienili i rzeczywiście wymaga to logicznego myślenia i wiedzy. A nie poszła za tym zmiana sposobu uczenia. Uczniowie mają problem z analizą tekstu i źródeł, bo te umiejętności nie są ćwiczone w szkole – mówi nauczycielka ucząca polskiego w łódzkim liceum. Inni nauczyciele licealni, z którymi rozmawiamy, podkreślają, że jest duży problem z wykorzystaniem wiedzy i pracą z tekstem. A największą bolączką jest czytanie ze zrozumieniem.
Nowa matura stawia na bloki skojarzeniowe i czytanie lektur
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS