A A+ A++

Na jakie nowoczesne rozwiązania stawia eobuwie.pl, rozwijając sklep internetowy oraz sieć zdigitalizowanych salonów? Jak polska marka odpowiada na rosnące wymagania konsumentów? Więcej na ten temat opowiada Natalia Załęcka, która objęła stanowisko dyrektorki marketingu eobuwie.pl w MODIVO SA.

Platforma eobuwie.pl to obecnie jeden z liderów wśród modowych sklepów internetowych. Co jest kluczowe do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki? 

Budowanie pozycji marki to proces, który wymaga czasu i wysiłku. Zasadniczym aspektem jest zdefiniowanie strategii i tożsamości firmy, a potem dbałość o konsekwencję. Można te elementy korygować, pamiętając jednak, że odbiorca oczekuje pewnej powtarzalności i przewidywalności w tym wymiarze.

Drugą, niezwykle ważną kwestią, jest dokładne zrozumienie wartości, którą możemy zaoferować klientom, tak aby była ona dla nich ważna i rzeczywiście potrzebna. Dlatego powinniśmy przede wszystkim uważnie słuchać klientów i stale wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Eobuwie.pl ma w sobie śmiałość proponowania rozwiązań, które zmieniają i wzbogacają dotychczas znane sposoby zakupu butów. A to jest pochodną naszej specjalizacji i wiedzy o klientach, którą przez lata zgromadziliśmy.

Można zauważyć, że eobuwie.pl i MODIVO mocno skupiają się na sprzedaży w modelu omnichannel. Jak marki łączą zalety zakupów online i offline w  salonach wspieranych nowoczesnymi technologiami?

Nasze sklepy stacjonarne to nowoczesne, zdigitalizowane koncepty, które odpowiadają na potrzeby zarówno amatorów tradycyjnych zakupów, jak i stałych użytkowników platform sprzedażowych. Skupiliśmy się na połączeniu najlepszych cech świata offline i online, oferując konsumentom te same produkty oraz korzyści, niezależnie od preferowanego kanału.

W sklepach stacjonarnych eobuwie.pl i MODIVO nie prezentujemy produktów na półkach czy manekinach. Klienci przeglądają asortyment na tabletach, za pomocą których mogą także zamówić interesujące ich produkty do interaktywnych przymierzalni. Aby ułatwić dobór odpowiedniego rozmiaru obuwia, sklepy wyposażone są w skanery stóp 3D. Narzędzie esize.me rekomenduje buty z całej oferty, bez względu na markę czy fason. Dodatkowo, udostępniamy klientom usługę Rezerwuj i Przymierz, umożliwiającą zamówienie produktów z oferty online eobuwie.pl oraz MODIVO do wybranego sklepu stacjonarnego. Klient płaci tylko za finalnie wybrane produkty, a samo zamówienie artykułów do sklepu nie wiąże się dla niego z jakimikolwiek kosztami. Klienci bardzo sobie cenią te usługi, bo odpowiadają one na obawy związane z zakupem obuwia online.

W ostatnim czasie rośnie popularność szybkich dostaw, także w branży modowej. Jak marka odpowiada na rosnące wymagania klientów w tym zakresie?

Szybkość dostawy jest dla wielu konsumentów kluczowa, a tzw. q-commerce często stanowi przewagę konkurencyjną. Udostępniamy klientom usługę Same Day Delivery. Dzięki rozbudowanej sieci sklepów stacjonarnych możemy realizować ekspresowe dostawy nawet w ciągu 2-3 godzin na terenie dużych aglomeracji miejskich, dla produktów dostępnych w sklepowych magazynach.

Dywersyfikujemy metody dostawy, a liczba dostępnych rozwiązań zdecydowanie przekłada się nie tylko na skrócenie czasu, w jakim dany towar trafi do konsumenta, ale i na poprawę doświadczeń zakupowych. Ponadto, koncentrujemy się również na usprawnieniu samego łańcucha dostaw, także na rynkach zagranicznych. Otworzyliśmy centrum logistyczne w Bukareszcie, które wspiera nas w obsłudze południowych krajów i skróceniu czasu dostaw w tym regionie.

Jakie są kluczowe kanały komunikacji dla eobuwie.pl?

W eobuwie.pl stawiamy na komunikację 360. Wierzymy, że każdy kanał jest w równym stopniu ważny. Realizując kampanie promocyjne, wykorzystujemy zarówno social media, telewizję, Internet oraz prasę. W ten sposób jesteśmy w stanie nie tylko dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, ale też wejść z nimi w interakcję. Dodatkowo, regularnie podejmujemy współpracę z influencerami, markami, a nawet centrami handlowymi.

Jak marka podchodzi do kwestii zrównoważonych dostaw? Z jakim odbiorem spotkał się pilotaż opakowań wielokrotnego użytku MODIVO w partnerstwie z InPostem? Czy takie rozwiązania mają szansę zostać wprowadzone na stałe w przyszłości?

W związku z coraz większą świadomością dotyczącą zagrożeń dla środowiska oraz konsekwencji zmian klimatycznych, sukcesywnie realizujemy strategię ESG Go.25, przyjętą dla Grupy CCC, której jesteśmy częścią. Naszym celem jest realny i przede wszystkim pozytywny wpływ na otoczenie, dlatego koncentrujemy działania nie tylko na produktach, ale również środowisku naturalnym i społeczeństwie.

Niedawno poszliśmy o krok dalej i razem z InPostem, jako pierwszy e-commerce w Polsce, wprowadziliśmy system wtórnego obiegu opakowań EkoBox dla zamówień składanych na platformie MODIVO. Faza testów została zakończona sukcesem – teraz klienci mogą korzystać z usługi i – jak wynika z naszych obserwacji – coraz chętniej wybierają tę opcję. Jest to dla nas wyraźny sygnał, że wspólnie możemy wprowadzać zakupową rewolucję z poszanowaniem dla środowiska. Bardzo mocno skupiamy się również na rozwoju zielonej logistyki i nieustannie podejmujemy inicjatywy w ramach łańcucha wartości firmy: od dostawców aż po konsumentów i inwestorów.

Jakie są największe wyzwania, z którymi obecnie mierzy się branża modowa w e-commerce?

Ostatnie dwa lata zmieniły prawie każdą sferę naszego życia. Dzisiaj jednym z większych wyzwań dla firm jest skupienie się na mechanizmach i sposobach dbania o to, aby klienci mieli jak najlepsze doświadczenie związane z daną marką czy produktem. Firmy obecne na rynku e-commerce, dzięki wykorzystywaniu najnowszych technologii, są w stanie nieustannie analizować preferencje zakupowe swoich klientów – co lubią i czego w danej chwili potrzebują. Wykorzystanie tej wiedzy jest niezwykle istotne przy procesie tworzenia spersonalizowanej oferty, ustalaniu katalogu produktów, ale także dostosowywaniu form komunikacji czy wyborze kanałów przekazu.

Jakie są obecnie najbardziej obiecujące trendy w e-commerce?

Obserwując rynek – nie tylko w Polsce, ale także za granicą – dostrzegam duży potencjał w obszarze live commerce, czyli połączeniu transmisji video z możliwością robienia zakupów w czasie rzeczywistym. Bardzo często do takiej współpracy zapraszani są influencerzy czy znani z mediów styliści. To doskonały sposób, aby zaprezentować modową ofertę w ciekawy sposób, a jednocześnie umożliwić klientom opcję zadawania na bieżąco pytań ekspertom.

Dzisiaj mogę powiedzieć o jeszcze jednym, dynamicznie rosnącym trendzie, bowiem na popularności zyskują platformy typu marketplace. Według ostatnich danych, udział tego kanału w światowym rynku e-commerce wynosi już ponad 60 proc. Taka forma sprzedaży daje klientom możliwość zaopatrzenia się w produkty od wielu producentów za pośrednictwem tylko jednej strony internetowej. Firmy zyskują za to szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i wzrost rozpoznawalności marki.

Jakie są plany marki na nadchodzące miesiące?

Nie wszystkie plany mogę dzisiaj zdradzić. Na liście naszych priorytetów na pewno znajduje się wdrożenie marketplace’u, dalsza ekspansja, rozwój aplikacji mobilnej oraz usługi esize.me, a także umacnianie pozycji lidera sprzedaży obuwia, odzieży i akcesoriów na terenie CEE. Ponadto, jak już wspominałam, stale pracujemy nad rozwojem q-commerce, czyli szybkiej sprzedaży. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w systemy logistyczne i centra dystrybucji. Zarówno te, jak i nowe, potencjalne aktywności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej mają na celu przygotować nas na wzrost i zwiększenie skali biznesu, jaką w najbliższych latach planujemy osiągnąć.

O rozmówczyni:

Natalia Załęcka – od maja br. pełni funkcję dyrektorki marketingu eobuwie.pl w MODIVO SA, odpowiadając m.in. za kreowanie i wdrażanie strategii komunikacji marketingowej oraz nadzorowanie działań reklamowych i promocyjnych w kluczowych kanałach. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ma ponad 18-letnie doświadczenie w obszarze marketingu i digital. Współtworzyła strategię komunikacji m.in. dla marek Euro Bank, Algida, Łowicz oraz Getin Noble Bank, gdzie obejmowała stanowisko dyrektor marketingu i digital. Przed dołączeniem do MODIVO SA zarządzała zespołem Transformacji Marketingowej w Deloitte Digital.
Wielokrotnie doceniana za efektywne wdrażanie strategii marketingowych opartych o technologię, zdobyła tak uznane nagrody jak Effie Awards, Innovation Cannes Lion, tytuł Dyrektora Marketingu Roku czy Innovation Ad Award.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoniec sezonu pod chmurką. Zaprasza kryta pływalnia w Ropczycach
Następny artykuł„Nadszedł czas radości” – wyjątkowy koncert w Zamku w Baranowie Sandomierskim