A A+ A++

CZĘSTOCHOWA. Trwa przebudowa DK 46. Inwestycja polega między innymi na budowie obejścia ul. św. Barbary – od ul. Pułaskiego do skrzyżowania z św. Jadwigi – oraz przebudowie ulic: Głównej i Przejazdowej do granic miasta. Prace pochłoną blisko 98 milionów złotych. Cała inwestycja ma zakończyć się w IV kwartale 2023 r. Co aktualnie słychać na placu budowy?

Inwestycja związana z przebudową DK 46 rozpoczęła się w ubiegłym roku. Obejmuje ona odcinek DK 46 od zachodniej granicy miasta do włączenia w ulicę Pułaskiego – w sumie 7,2 km drogi (w tym ponad 1,7 km nowego odcinka). Nowy fragment DK-46, będzie poprowadzony wzdłuż torów, od skrzyżowania ul. Głównej z ul. św. Jadwigi do włączenia w ul. Pułaskiego przy dworcu PKP Stradom.

Zobacz galerię(10 zdjęć)

W ramach zadania przebudowane bądź wybudowane zostaną główne skrzyżowania, a także infrastruktura podziemna i naziemna – w tym drogi rowerowe, chodniki i oświetlenie. Dzięki budowie nowego śladu drogi, czyli tzw. obejścia ul. Św. Barbary, drogi zachodniej części centrum miasta będzie omijał ruch tranzytowy.

– To strategiczne zadanie, które rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych miasta – mówi prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk, który kilka dni temu wizytował budowę. – Na razie z racji przebudowy DK 46 zmagamy się na Głównej i Przejazdowej z utrudnieniami, ale liczę na to, że pod koniec przyszłego roku będzie można oddać do użytku cały wylot na Opole z nowym odcinkiem między ul. Pułaskiego, a ulicami Św. Jadwigi, Św. Barbary i Główną. Postępy prac są obiecujące i jeżeli nic złego się nie stanie, to przyszłoroczny termin zostanie dotrzymany – dodaje.

Nie przeocz

Jak zaznacza, Joanna Holi-Sosnowska, dyrektor MZD w Częstochowie, najwięcej prac było i jest związanych z tym, co jest pod drogą, z infrastrukturą podziemną i towarzyszącą. – Realizowany jest nowy wodociąg, w czasie prac zbliżamy się mocno do torów kolejowych, co rodzi różne komplikacje, ale mam nadzieję, że harmonogram inwestycji będzie dalej realizowany zgodnie z planem – opisuje sytuację dyrektor MZD.

Jeżeli chodzi o nowy odcinek drogi widać już wymierne efekty na odcinku między przygotowanym do budowy rondem od strony ul. Pułaskiego a stadionem Skry. Za ul. Zaciszańską – w kierunku św. Jadwigi – trwają prace ziemne i budowa przepustu nad kanałem melioracyjnym.

Na „starym” odcinku DK-46 na pięciu „wahadłach” realizowane są roboty branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Kontynuowane są też prace przy obiekcie mostowym na Stradomce (tu od 12 lipca ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną odbywa się na odcinku ok. 120 m jako piąte „wahadło” w obrębie inwestycji).

Od 2 sierpnia można za to ponownie jeździć przez przejazd kolejowy w ul. Zaciszańskiej (był zamknięty od 18 lipca), natomiast od 16 do 26 sierpnia zapowiadane jest zamknięcie dla ruchu kołowego i pieszego przejazdu kolejowego w ul. Mała Warszawka.

Przebudowa DK 46 to największa inwestycja drogowa w tej części miasta od kilku dekad. To kolejny ważny etap modernizacji miejskiego układu drogowego i połączenia go z węzłami budowanej obwodnicy autostrady A1. Wartość inwestycji to blisko 98 mln zł (bez kosztów robót dodatkowych). Jej realizacja jest możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej.

To inwestycja za blisko 100 milionów złotych w Częstochowie….

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUSA wysłały poważny sygnał Chinom. Testy rakiet balistycznych
Następny artykułNiebawem kolejny Street Food Polska Festival w Krakowie