Netflix wprowadza dla użytkowników z Polski nowy komunikat po zalogowaniu się do platformy. Serwis przypomina, że dzielenie konta na Netflixie jest sprzeczne z regulaminem, a każdy użytkownik zamieszkujący pod innym adresem powinien posiadać swoje własne konto. Czy to oznacza zmiany dla użytkowników Netflixa w Polsce?
Polacy udostępniają znajomym swoje hasła do konta na Netflixie, choć zabrania tego regulamin. Wewnętrzne przepisy serwisu pozwalają na to jedynie, gdy współdzielący konto zamieszkuje z użytkownikiem w jednym gospodarstwie domowym.
Regulamin Netflixa pozostaje bez zmian. W przypadku nieprzestrzegania regulaminu przewiduje możliwość wyłączenia dostępu do treści udostępnianych w serwisie. Komunikaty mają zachęcać użytkowników do postępowania zgodnie z zasadami.
Zablokowanie konta możliwe jest w kolejnych etapach postępowania przeciwko użytkownikowi naruszającemu regulamin.
Blokada użytkowników to głównie korzyści finansowe dla Netflixa. Na razie jednak Netflix nie zawiesza, ani nie likwiduje kont. Platforma ogranicza się jedynie do wyświetlania komunikatów z informacjami dla nieuczciwych użytkowników.
Jedyne utrudnienia, które obecnie funkcjonują dotyczą blokowania już od 2014r. użytkowników korzystających z VPN oraz serwerów Proxy. Posiadacze kont w ten sposób obchodzili ograniczenia regionalne. Netflix udostępnia treści w zależności od regionu, który rozpoznaje po IP użytkownika. Wynika to z faktu, że różne licencje kinematograficzne na rozpowszechnianie filmów obowiązują w różnych państwach.
�
Spekulacje, że współdzielenie kont nie będzie możliwe pojawiały się już od ponad dwóch lat. Według szacunków to właśnie w Stanach Zjednoczonych aż połowa kont jest współdzielona. Netflix jednak nie chce jednak ujawnić swoich danych na ten temat.
Wideo
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS