A A+ A++

Policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku awionetki, do którego doszło wczoraj po godzinie 18 w miejscowości Rębielice Królewskie. W wyniku zdarzenia zginęły prawdopodobnie dwie osoby. Na miejscu katastrofy pracują policjanci, prokuratorzy i przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

W czwartek, 2 czerwca, o godzinie 18 dyżurny kłobuckiej jednostki otrzymał zgłoszenie o wypadku z udziałem awionetki. Na miejsce natychmiast skierowano patrole. Awionetka rozbiła się na terenie pola, oddalonego od drogi o kilkaset metrów. Rejon upadku samolotu został zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych przez policjantów oraz strażaków.

Czynności procesowe na miejscu zdarzenia trwały do późnych godzin nocnych. Kłobuccy policjanci zabezpieczają miejsce zdarzenia, gdzie już w godzinach rannych zostały wznowione oględziny prowadzone przez prokuratora i członków Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

– Do pomocy skierowano również grupę do spraw katastrof z Wydziału Kryminalnego oraz policjantów Wydziału Ruchu Drogowego ze skanerem 3D katowickiej komendy wojewódzkiej – informuje mł. asp. Marlena Wiśniewska z KPP w Kłobucku.

Śledczy, pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w Częstochowie, zbierają materiały, które mają umożliwić, wyjaśnienie przyczyn tej katastrofy oraz identyfikację ofiar. Według wstępnych ustaleń awionetką podróżowały 2 osoby. Niestety zginęły na miejscu.

Potwierdziło się, że w katastrofie zginął płk rez. Marek Gładysz. Tragiczną śmierć wojskowego potwierdzili przedstawiciele Fundacji Bezpieczeństwa i Rozwoju Stratpoints.

“Z głębokim żalem przyjęliśmy informację o tragicznej śmierci naszego kolegi- płk rez. Marka Gładysza. Składamy wyrazy współczucia rodzinie i bliskim. To wielka strata. Cześć jego pamięci – czytamy na Facebooku organizacji.

Marek Gładysz – ekspert w zakresie systemów teleinformatycznych oraz cyberbezpieczeństwa. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Łączności w Zegrzu, Politechniki Warszawskiej, ASzWoj /dawniej AON/ oraz Narodowego Uniwersytetu Obrony w Chinach. W czasie służby wojskowej odpowiadał za wsparcie teleinformatyczne SZ RP na poziomie taktycznym, operacyjnym i strategicznym. Odpowiadał między innymi za eksploatację troposferycznych linii radiowych oraz kompleksowe wsparcie SZ RP w zakresie teleinformatycznym oraz systemów dowodzenia. Projektant systemów teleinformatycznych dla Polskich Kontyngentów Wojskowych na teatrze działań.

W czasie służby w Joint Force Command (JFC) Brunssum na stanowisku Szefa Zarządu J6, odpowiadał za wsparcie teleinformatyczne operacji ISAF w Afganistanie oraz inne operacje realizowane przez Sojusz Północnoatlantycki. Współautor idei FMN /Federated Mission Networking/. Weteran operacji w Afganistanie i Iraku. Prywatnie był pilotem samolotów turystycznych oraz paralotni, a także żeglarzem.

Według wskazań internetowej aplikacji flight radar katastrofie uległa Cessna 152 z 1979 roku, która wystartowała z lotniska w Rudnikach. Maszyna była zarejestrowana na Aeroklub Częstochowski.

Po zakończeniu zbierania śladów prokuratura zapewne zleci wykonanie sekcji zwłok ofiar.

Wideo

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJAVOBIKE radzi jak dobrać i wyposażyć rower
Następny artykułCzy słabszy NFP powstrzyma Fed przed podwyżkami stóp procentowych?