A A+ A++

Katarzyna Kosowska i Wojciech Grabowski, autorzy popularnego bloga podróżniczego Road Trip Bus, znaleźli się w finałowej szesnastce V Mistrzostw Polski Vlogerów organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną.

Każde z województw ma w finale zawodów swojego reprezentanta, który w porozumieniu z Regionalną Organizacją Turystyczną z danego województwa przygotowuje materiały promujące swój teren – wpisy na Facebooku i Instagramie oraz przede wszystkim dwa filmy.

Zwycięstwo w mistrzostwach zależy od oceny jury (50 proc.), zasięgów wszystkich publikowanych materiałów (25 proc.) oraz głosowania internautów, które rozpoczęło się 1 grudnia i potrwa tydzień (25 proc.).

– Po spotkaniu konsultacyjnym z ROT ruszyliśmy w trasę, aby zbierać materiały do filmu. Łącznie w terenie spędziliśmy cztery pełne dni zdjęciowe od wschodów do zachodów słońca. Ze względu na późny termin mistrzostw obawialiśmy się mocno o pogodę, dlatego nasz plan staraliśmy się dostosować do panujących warunków – opowiada Wojciech Grabowski. – Dni zdjęciowe były bardzo intensywne. Śniadanie jedliśmy dopiero po 17, czyli po zachodzie słońca! Plan naszego filmu musieliśmy odpowiednio modyfikować, uwzględniając przy tym pogodę. Czasem zamierzenia zmienialiśmy o 6 rano, bo aura okazywała się nieco inna niż wtedy, gdy sprawdzaliśmy ją dzień wcześniej. Szczęście chyba nam dopisało, bo udało nam się dość dobrze manewrować pomiędzy miejscami, gdzie słońce było, i tymi, w których ukrywało się za chmurami.

W filmie zobaczyć można zarówno najpopularniejsze atrakcje województwa, takie jak Zamek Krzyżtopór, jak również te nieco mniej znane, jak ruiny Pałacu Tarłów w Podzamczu. Nie zabrakło w nim także regionalnych produktów.

– Z kamerą wpadliśmy do OSM Opatów, aby zobaczyć jak powstają słynne opatowskie krówki, i odwiedziliśmy kultową Cukiernię u Szarego, w Karczmie – Izbie Dobrego Smaku w Hucie Szklanej spróbowaliśmy świętokrzyskiej zalewajki, a na czerwonym szlaku w Kakoninie, w Chacie Kaka zjedliśmy słynne pierogi i poznaliśmy trochę folkloru Gór Świętokrzyskich – dodaje Wojtek. – Odwiedziliśmy też Szydłów, Muzeum Wsi Kieleckiej oraz z oddali podziwialiśmy mroczne i tajemnicze, nieudostępnione do zwiedzania ruiny zamku w Mokrsku. Niestety, ze względu na porę roku, mocno ograniczony czas i niepewną pogodę nie mogliśmy w filmie uwzględnić wszystkich miejsc, które planowaliśmy, ale mamy nadzieję, że w przyszłości stworzymy jeszcze nie jeden film o atrakcjach województwa świętokrzyskiego.

Głosować na reprezentantów województwa świętokrzyskiego w finale V Mistrzostw Polski Vlogerów można tu:

V Mistrzostwa Polski Vlogerów

Film o regionie świętokrzyskim nakręcony przez ekipę Road Trip Bus można zobaczyć tu:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS