– Czy osoby prowadzące niepubliczne przedszkole będą odpowiadać za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, gdy składały do urzędu miasta z opóźnieniem informacje miesięczne o liczbie dzieci uczęszczających do przedszkola. Składano je z opóźnieniem kilku do kilkunastu dni? Terminy te ustalono w uchwale dotacyjnej. Rozliczenie roczne w styczniu jednak złożono już w terminie – pyta radna.
Analiza stanu faktycznego wymaga odniesienia się do stosownych regulacji prawnych ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 2029) oraz ustawy z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.).
Czytaj także:
Dotacja dla niepublicznego przedszkola: czy gmina uzna wydatki na wyposażenie
Z kontekstu podanego stanu faktycznego wnioskować należy, że w gminie obowiązuje specjalna uchwała dotacyjna przyjęta przez radę gminy na mocy upoważnienia ustawowego z art. 38 ust. 1 ww. ustawy.
Dla przypomnienia, z treści tej regulacji wynika, że – organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w art. 15-21, art. 25, art. 26, art. 28-31a i art. 32, oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakres danych, któ…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzec … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS