Dzisiejszej nocy zakończył się transport największych elementów maszyny TBM, która wydrąży tunel na trasie S19 Babica – Rzeszów Południe. Konwój przemierzał trasę z Opola przez Warszawę od ponad dwóch tygodni. Transport maszyny jednak rozpoczął się wcześniej, bo w hiszpańskim Santander.
W nocy z poniedziałku na wtorek (28/29 listopada) zakończył się trwający od ponad dwóch tygodni drogowy transport największych elementów maszyny TBM do budowy tunelu S19. Największe elementy do Babicy transportowano w trzech konwojach. Konwój z ponadgabarytowymi elementami wjechał na plac budowy dzisiaj nad ranem.
Do przewozu wykorzystano zestawy o masie 500 ton, szerokości 9 m i długości 74 m. Składają się z ciągnika balastowego ciągnącego dwie wielkie platformy, które dodatkowo są pchane przez drugi ciągnik balastowy.
Poza transportem TBM, w ostatnich dniach prowadzono także prace związane z rozładunkiem maszyny w Babicy. Jak informuje GDDKiA, na terenie portalu południowego montowano żuraw samojezdny o udźwigu 650 ton. Drążenie tunelu w ciągu drogi ekspresowej S19 rozpocząć ma się w styczniu 2023 r. Długość tunelu wyniesie ponad 2 kilometry.
Na portalu południowym zmontowany jest żuraw samojezdny o udźwigu 650 t, który będzie pracował przy rozładunku.
Maszyna TBM, która wydrąży tunel w ciągu drogi ekspresowej S19, po złożeniu będzie miała 112 m długości, tarczę o średnicy 15,2 m. Waży 4 tys. ton.
WIĘCEJ ZDJĘĆ PONIŻEJ
krosno112.pl
zdjęcia: MG Drone / krosno112.pl / GDDKiA
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS