Wiele centrów handlowych w ostatnim czasie zamyka się, a budynki przeznaczane są do wyburzenia. Tymczasem zarządzający największym centrum handlowym na świecie w Dubaju doszli do wniosku, że budynek jest jeszcze za mały i nie jest przygotowany na oczekiwany wzrost liczby turystów, w związku z czym trzeba go rozbudować.
Dubaj słynie z tego, że wiele inwestycji jest tu prowadzona z największym rozmachem. Wystarczy wspomnieć Burdż Chalifa – najwyższy wieżowiec świata, sztuczne wyspy w kształcie palm lub mapy świata, a także lotnisko, które niedługo ma być największe na świecie. Nie powinno nas zatem dziwić, że znajduje się tam również największe na świecie pod względem całkowitej powierzchni (ponad 1,1 mln mkw) centrum handlowe Dubai Mall.
W tym rozległym centrum mieści się już 1200 sklepów, a oprócz tego akwarium, muzeum sztuki cyfrowej, pomnik olimpijski, wielkogabarytowe lodowisko, kino na 26 sal. Mało? No to dorzućmy kompletny szkielet dinozaura sprzed 155 milionów lat. Po rozbudowie zostanie oddanych dodatkowych 240 luksusowych sklepów i nowe punkty gastronomiczne.
Sprzedaż detaliczna w wielu miejscach na świecie spada. Tymczasem wydatki w Dubaju w zeszłym roku wzrosły o 14 proc., głównie za sprawą mody (wzrost o 31 proc. rok do roku), handlu detalicznego ogólnego (+16 proc.) oraz rozrywki i rekreacji (+15 proc.), jak wskazuje raport Majid Al Futtaim Group.
Niewątpliwie przyczyniła się do tego rekordowa liczba turystów, która odwiedziła to miasto w ubiegłym roku. Centrum handlowe poinformowało, że rok 2023 zamknęło ze 105 milionami osób, które odwiedziły to miejsce, co stanowi wzrost aż o 19 proc. Aby lepiej sobie uzmysłowić tę wielkość, przypomnijmy, że wodospad Niagara w każdego roku odwiedza ok. 22 mln … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS