rozwiń ›
Lexus sprzedaje się lepiej niż Dacia i Volvo. Hybrydy i SUV-y hitem
Lexus miesza na rynku. Od początku roku zarejestrowano w Polsce niemal 8,4 tys. samochodów tej japońskiej marki, czyli 35 proc. więcej niż w pierwszych siedmiu miesiącach rok wcześniej. Aż 100 proc. kupujących zdecydowało się na auta z napędem zelektryfikowanym, czyli hybrydy, hybrydy plug-in oraz z samochody na prąd z baterii. Tylko w lipcu na drogi wyjechały 1302 auta, stąd Lexus znalazł się wśród dziesięciu najpopularniejszych producentów w Polsce (jest wyżej niż Dacia), a w klasyfikacji marek premium awansował na czwartą lokatę i wyprzedził Volvo.
Biznes Japończyków w Polsce napędzają SUV-y i crossovery. NX z wynikiem niemal 3,2 tys. rejestracji jest najchętniej kupowanym autem Lexusa. RX zajmuje drugą lokatę (1838 egz.). Do nowego rekordu mocno przyczynił debiutant i najmniejszy w gamie hybrydowy LBX. Do tej pory zarejestrowano 1223 auta, a lipiec był drugim miesiącem z rzędu, w którym z salonów wyjechało więcej LBX-ów (277 egz.) niż wszystkich konkurencyjnych modeli razem wziętych. Ten najtańszy Lexus strącił z podium UX-a i stał się trzecim najpopularniejszym autem marki nad Wisłą. Skąd takie wzięcie?
Nowy Lexus LBX sprzedaje się świetnie. To nie jest Toyota Yaris
Nowy Lexus LBX jako najmniejszy i najtańszy przedstawiciel rodziny japońskiej marki mocno obniża próg wejścia do świata aut premium. Pod względem stylistycznym podąża śladem największego RX-a. Na 18-calowych obręczach i z sylwetką szeroko przyczajoną na asfaltem sprawia wrażenie solidnego towarzysza podróży. Technicznym bliźniakiem nowości Lexusa jest Toyota Yaris Cross – oba modele wykorzystują platformę GA-B. Jednak na potrzeby LBX-a inżynierowie zwiększyli rozstaw osi oraz kół, stąd nowy model urósł do prawie 4,2 m długości, a wszerz przybyło aż o 6 cm (1,83 cm). Dodatkowe centymetry przełożyły się na sportowe proporcje z kabiną przesuniętą do tyłu i bardziej pakowne wnętrze. Lexus UX jest o 30 cm dłuższy od nowicjusza.
Lexus LBX
/
Lexus
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS