rozwiń ›
Lexus sprzedaje się świetnie. Hybrydy i SUV-y hitem 2024 roku
Lexus ustanowił nowy rekord. Od początku 2024 roku zarejestrowano w Polsce ponad 10 700 samochodów tej japońskiej marki – to więcej niż w całym 2023 roku. Rok do roku producent zanotował niemal 40-procentowy wzrost sprzedaży. Aż 100 proc. kupujących zdecydowało się na auta z napędem zelektryfikowanym, czyli hybrydy, hybrydy plug-in oraz samochody na prąd z baterii. Tylko we wrześniu z 21 salonów na drogi wyjechało przeszło 1180 aut, stąd Lexus a w klasyfikacji generalnej marek premium kolejny miesiąc z rzędu wjechał na czwartą lokatę i wyprzedził Volvo. Wyżej jest już tylko niemiecka trójka, czyli Mercedesa, BMW i Audi.
Kierowcy najchętniej wybierają SUV-y i crossovery. Najpopularniejszym modelem jest Lexus NX – w tym roku sprzedano 4080 sztuk tego modelu. Do rekordu mocno przyczynił najmłodszy w gamie hybrydowy Lexus LBX, który w pół roku od premiery zdominował segment B-SUV premium. Do tej pory zarejestrowano 1900 sztuk i trzeci miesiąc z rzędu z salonów wyjechało więcej LBX-ów (277 egz.) niż wszystkich konkurencyjnych modeli razem. Skąd takie wzięcie?
Nowy Lexus LBX jest inny niż Toyota Yaris Cross. Jakie różnice?
LBX jako najtańszy przedstawiciel rodziny japońskiej marki mocno obniża próg wejścia do świata aut premium. Technicznym bliźniakiem nowości Lexusa jest Toyota Yaris Cross – oba modele wykorzystują platformę GA-B. Jednak na potrzeby LBX-a inżynierowie zwiększyli rozstaw osi oraz kół, dlatego nowy model urósł do prawie 4,2 m długości, a wszerz przybyło aż o 6 cm (1,83 cm). Dodatkowe centymetry przełożyły się na sportowe proporcje z kabiną przesuniętą do tyłu i bardziej pakowne wnętrze. Lexus UX jest o 30 cm dłuższy od nowicjusza (różnice w tabeli).
Nowy Lexus LBX – rozwinięcie LBX oznacza Lexus Breaktrough Crossover, czyli przełomowy crossover Lexusa
/
Tomasz Sewastianowicz
Lexus LBX czy Lexus UX? Wymiary ułatwią wybór
Wymiary | Lexus LBX | Lexus UX |
Długość | 4190 mm | 4495 |
Szerokość | 1825 | 1825 |
Wysokość | 1560 | 1540 |
Rozstaw osi | 2580 | 2640 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS