Biedronka i Lidl to jedne z najpopularniejszych sklepów w Polsce. Jak wynika z najnowsze rankingu nie są jednak najtańsze. Inna sieć zdobywa pierwsze miejsce po raz kolejny!
Jest już najnowszy ranking najtańszych sklepów w Polsce. ASM Sales Force Agency przyznał ten tytuł sieci Auchan i to po praz kolejny z rzędu. Różnice pomiędzy najtańszą a najdroższą siecią są znaczące.
Do koszyka zakupowego włożono najpopularniejsze produkty takie, jakie każdy z nas kupuje na co dzień lub co jakiś czas.
W najtańszym Auchan produkty kosztowały 220 zł. W drugim w zestawieniu Lidlu były o 15,92 zł droższe, w trzecim Kauflandzie o 22,77 zł, a w Biedronce o 26,29 zł więcej.
Najdroższe trzy sieci w zestawieniu to Netto, gdzie zakupy zrobimy za 265,39, a więc o 45,39 zł drożej niż u lidera zestawienia, Polomarket (49,61 zł drożej) i sieci e-grocery, czyli zakupy robione przez internet i dowożone przez kuriera (77,62 zł drożej).
Jednocześnie twórcy rankingu zwracają uwagę, że jesteśmy w trendzie rosnących cen. „Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych moglibyśmy zapłacić 198,65 zł (więcej o 6 zł niż w lipcu), natomiast koszyk produktów najdroższych – 298,19 zł (mniej o 2,60 zł niż w lipcu). Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w sierpniu 2022 r. wyniosła 99,54 zł i jest ona o 8,60 zł niższa niż w lipcu. Jeśli spojrzymy na dane w ujęciu rocznym, to suma koszyka minimalnego w sierpniu 2022 r. była wyższa o 12,67% niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w sierpniu 2022 r. droższy o 3,18% niż w 2021 r. Wartość koszyka zakupowego całościowo zwiększyła się o 13,44% z 224,29 zł w sierpniu 2021 r. do 254,44 zł w sierpniu 2022 r.” – pisze ASM Sales Force Agency.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS