Pierwsza dziesiątka najlepiej ocenianych detalistów zmieniła się wobec poprzedniego badania nieznacznie. Na czele zestawienia, podobnie jak rok i dwa lata temu, znalazł się e-commerce’owy gigant Allegro. Druga pozycja też nie zaskakuje — trzeci raz z rzędu przypadła w udziale Nike. Zaskoczeniem jest jednak trzecie miejsce, na które wskoczył debiutant — Adidas. Po roku przerwy do pierwszej 10 wrócił drugi e-commerce’owy gracz — Zalando, a opuściły ją eObuwie.pl oraz Reserved. Z 4. na 7. miejsce spadł Lidl, choć i tak wypadł lepiej od Biedronki, której w najnowszym zestawieniu TOP 10 marek — podobnie jak w czterech poprzednich — zabrakło.
— W ostatnich latach obserwujemy, że zestawienie najlepiej ocenianych przez konsumentów marek jest relatywnie stabilne. W obliczu wielu wydarzeń mających miejsce na świecie, które tworzą klimat niepewności, klienci nie szukają rewolucyjnych zmian, ale skupiają się na podstawach. Dzisiaj, wyraźniej niż kiedykolwiek, widzimy, że to zaufanie, bezpieczeństwo, jakość obsługi, ale też dopasowanie ofert są dla kupujących najważniejsze. Sprzedawcy, którzy będą umacniać fundamenty swojego biznesu, zyskają przewagę na konkurencyjnym rynku w najbliższych miesiącach — przewiduje Bartek Krawczyk, partner w OC&C Strategy Consultants.
Strategie sprzedażowe na 2024 r.
Autorzy opatrzonego tytułem „Stare sztuczki w nowej rzeczywistości” raportu zwracają uwagę na wyjątkowo wymagające otoczenie gospodarcze towarzyszące najnowszej (11. w Polsce i 13. na świecie) edycji badania: utrzymującej się silnej presji na marże detaliczne z jednej, oraz rosnących wydatkach, których coraz mocniej doświadczają Polacy z drugiej strony. Jednak mimo „wielowymiarowej presji rynkowo-ekonomicznej”, konsumenci są nadal gotowi do dokonywania zakupów. Dwie na pięć ankietowanych w Polsce osób planuje w najbliższych miesiącach zwiększyć wydatki na przyjemności, artykuły spożywcze czy meble.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS