A A+ A++

Przy wyborze drukarki do niewielkiego biura należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Najwazniejszym jest określenie, co będziemy najczęściej drukować. Czy sa to tylko teksty i umowy, czy prezentacje i projekty. Kolejne pytanie, jak dużo potrzebujemy drukować. I  drukarką atramentową a laserową zależy od konkretnych potrzeb biura i założonego budżetu. Dwa najpopularniejsze typy drukarek to właśnie drukarki atramentowe i laserowe. Mnogość funkcji powoduje, że mówimy tak naprawdę o urządzeniach wielofunkcyjnych. Każdy wybór ma swoje zalety, dlatego ważne jest, aby określić, który z nich najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biura.

Która drukarka jest bardziej ekonomiczna w eksploatacji – atramentowa czy laserowa?

Drukarka atramentowa wykorzystuje tusz do drukarki – płynny atrament do tworzenia wysokiej jakości wydruków. Ten typ drukarki jest idealny dla biur, które wymagają drukowania w kolorze lub często drukują zdjęcia lub grafikę. Drukarki atramentowe są generalnie tańsze w porównaniu do drukarek laserowych, co czyni je opłacalnym wyborem dla małych firm lub startupów z ograniczonym budżetem. Dlatego jeśli poza umowami drukujesz co jakiś czas także w kolorze, jest to będzie dobry wybór.  To czy będzie jednak opłacalny zależy juz od częstotliwości drukowania.. Jeśli z kolei drukujesz wyłącznie pliki tekstowe możesz poszukać innych, bardziej ekonomicznych rozwiązań. Tu dobrą opcją może być monochromatyczna drukarka laserowa.

Drukarki laserowe wykorzystują kasety z tonerem do drukowania. Drukują z reguły szybciej a wydruki dostarczają trwałą i wysoką jakość wydruków tekstowych, co czyni je popularnym wyborem. Drukarki laserowe mają wyjściowo wyższe ceny niż drukarki atramentowe o przybliżonych parametrach, natomiast koszty drukowania stają się niższe wraz z ilością wydrukowanych stron w porównaniu do drukarek atramentowych. Pocieszające jest to, że koszt zakupu prostej drukarki monochromatycznej jest także niewielki, ponieważ najproszy model można kupić juz od 375 złotych w 2024roku (na podstawie danych ze sklepu www.123drukuj.pl).

Drukarka z Wi-Fi – biurowe must have

Niezależnie od tego, czy wybierzesz drukarkę atramentową, czy laserową, ważne jest, aby wziąć pod uwagę póxniejszą eksploatację, czyli koszt wkładów z tuszem lub tonerem. Ten stały wydatek powinien być uwzględniony w budżecie biura. Ponadto należy rozważyć dostępne opcje łączności, takie jak Wi-Fi lub Ethernet, aby zapewnić płynną integrację z siecią biurową. Wreszcie, należy ocenić ogólną trwałość i niezawodność drukarki, aby zminimalizować przestoje i umożliwić pracę i drukowanie wielu osobom w jednej oranizacji.

Duplex – łatwe drukowanie dwustronne

Drukowanie dwustronne to zdecydowanie jedna z najwygodniejszych funkcjonalności w drukarkach obok skanera i kserokopiarki, dlatego warto wybrać model właśnie z ta opcją drukowania. To zdecydowane ułatwi pracę z drukowaniem i zapobiegnie niepotrzebnym stresom związanym z właściwym ułożeniem stron.

Jakie są różnice we wkładach atramentowaych a tonerach laserowych

Podczas, gdy drukarki atramentowe wykorzystują atrament, który jest rozprowadzany na papier, drukarki laserowe wykorzystują toner, który jest drobnym proszkiem, składającym się z żywicy, pigmentu i żelaza. Proces przenoszenia druku na papier jest także zupełnie inny niż w przypadku drukarek atramentowych. Laser w drukarce naświetla bęben światłoczuły, tworząc obraz czyli wydruk. Wybierając drukarkę do swojego biura, należy wziąć pod uwagę koszt i dostępność wkładów z tuszem lub tonerem. Ponadto warto sprawdzić kompatybilność i trwałość różnych wkładów atramentowych lub tonerów, aby upewnić się, że spełnią one wymagania związane z drukowaniem w biurze.

Podsumowanie

Przy podejmowaniu decyzji należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak wymagania dotyczące drukowania w kolorze, szacowana miesięczna ilość wydruków i koszty długoterminowe. Ważne aby uwzględnić potrzeby zespołu, który będzie korzystać ze sprzętu, zwłaszcza jeśli jest ich kilka. Dokładna ocena tych czynników pozwoli wybrać drukarkę, która zaspokoi potrzeby biura w zakresie drukowania w sposób wydajny i ekonomiczny. Dlatego  nie warto sugerować się ceną początkową sprzętu, warto nawet wydac więcej, aby uzyskać lepsze efekty i tańsza eksploatację w przyszłości.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZadowolony i bezpieczny pracownik: nowości w świecie ubrań BHP
Następny artykułJak Skutecznie Przeprowadzić Restrukturyzację Gospodarstwa Rolnego?