A A+ A++
Porsche 911 GT3 RS, Mercedes-AMG GT R Pro, Audi R8, a może Mercedes-Maybach S 650 – kto wygrał tegoroczny ranking? fot. Porsche / BMG Goworowski / Audi Centrum Gdańsk / Merced

W zeszłorocznym zestawieniu najdroższych aut sprzedanych przez trójmiejskich dealerów zdecydowanie triumfowało warte 1 mln 638 tys. zł Porsche 911 GT2 RS. Co prawda w roku 2019 tak spektakularnego zakupu nie odnotowano, ale za to tegoroczna rywalizacja była niezwykle zacięta. W czołówce zrobiło się ciasno od aut, których ceny przekroczyły milion złotych.

Zgodnie z tradycją, pod koniec roku prezentujemy wam lubiany i chętnie czytany ranking najdrożej sprzedanych modeli w trójmiejskich salonach. Przypomnijmy, że w 2016 roku ten tytuł zgarnął potężny Mercedes-Benz G 500 4×4². Rok później poprzeczkę bardzo wysoko podniósł jeden z 99 wyprodukowanych na świecie egzemplarzy Mercedesa-Maybacha G 650 Landaulet. Jego cena to astronomiczne 4 mln zł. Póki co, to kwota nieosiągalna. W roku 2018 na najwyższym stopniu podium zaparkowało Porsche 911 GT2 RS. Auto zostało sprzedane za ponad 1,6 mln zł.

W tym roku prezentujemy wam aż 20 horrendalnie drogich egzemplarzy, których ceny przekroczyły bagatela 750 tys. zł. Kto zatem wygrał tegoroczne zestawienie?

RANKINGI: 2016, 2017, 2018

Ranking TOP20: najdrożej sprzedane auta w Trójmieście

Nie, to nie BMW M8 Coupe, sprzedane przez firmę Zdunek za ponad 975 tys. zł, wygrało tegoroczny ranking. Nowość bawarskiego producenta otarła się o topową dziesiątkę.
Nie, to nie BMW M8 Coupe, sprzedane przez firmę Zdunek za ponad 975 tys. zł, wygrało tegoroczny ranking. Nowość bawarskiego producenta otarła się o topową dziesiątkę. fot. BMW

20. BMW M850i (BMW Zdunek) – 765 255 zł
19. Audi SQ7 (Audi Centrum Gdańsk) – 785 560 zł
18. Range Rover Autobiography (British Automotive Gdańsk) – 843 000 zł
17. Audi R8 Coupe (Audi Centrum Gdańsk) – 852 390 zł
16. Porsche Cayenne III E3 Turbo (Porsche Centrum Sopot) – 886 000 zł
15. BMW M760Li (BMW Zdunek) – 939 912 zł
14. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo (Porsche Centrum Sopot) – 958 000 zł
13. Porsche Panamera Turbo (Porsche Centrum Sopot) – 970 000 zł
12. Porsche Panamera Turbo (Porsche Centrum Sopot) – 970 860 zł
11. BMW M8 Coupe (BMW Zdunek) – 975 494 zł

Przyzwyczailiśmy się, że nasz ranking zdominowany jest przez modele niemieckich producentów. W zasadzie jedynym rodzynkiem, który próbuje nieco skruszyć ten mur, jest Range Rover. W tym roku tylko jeden z egzemplarzy flagowego Range Rovera Autobiography, sprzedany przez British Automotive Gdańsk, znalazł się w TOP20. Kosztował 843 tys. zł. To jednak za mało żeby zbliżyć się do czołowej dziesiątki, którą prezentujemy poniżej.

10. Mercedes-AMG GT 4-Door 63 S

977 000 zł / BMG Goworowski

Rewelacyjnie prezentujący się Mercedes-AMG GT 4-Door.
Rewelacyjnie prezentujący się Mercedes-AMG GT 4-Door. fot. Mercedes-Benz

TOP10 naszego zestawienia otwiera model, który w Trójmieście zadebiutował pod koniec ubiegłego roku. Topowa wersja AMG GT 4-Door napędzana jest 4-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 639 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten rodzinny atleta na osiągnięcie “setki” potrzebuje zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Dealer BMG Goworowski sprzedał jeden z egzemplarzy tego modelu za 977 tys. zł.

9. Mercedes-AMG G 63

978 000 zł / BMG Goworowski

Kultowa Gelenda w sportowej odsłonie.
Kultowa Gelenda w sportowej odsłonie. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Na dziewiątej lokacie melduje się kolejny przedstawiciel Mercedesa i kolejny samochód sprzedany przez firmę BMG Goworowski. To legendarna Gelenda w sportowej wersji AMG G 63. Pod maską tej potężnej terenówki również pracuje V8 biturbo o pojemności 4 litrów. Jednostka generuje moc 585 KM i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważący 2,5 tony Mercedes od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 220 km/h.

8. BMW M760Li

999 407 zł / Bawaria Motors

Szef wszystkich szefów bawarskiego producenta.
Szef wszystkich szefów bawarskiego producenta. fot. Bawaria Motors

Ósme miejsce w naszym zestawieniu zajął szef wszystkich szefów w rodzinie BMW. M760Li to ociekająca luksusem, niezwykle komfortowa i drapieżna limuzyna. Pod maską flagowego BMW pracuje prawdziwy… potwór. To 12-cylindrowy silnik benzynowy BMW M TwinPower Turbo legitymujący się mocą 585 KM oraz 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h trwa 3,8 sekundy. Auto zostało kupione w salonie Bawaria Motors za blisko milion złotych. Do siedmiu cyfr zabrakło… 600 zł.

7. Mercedes-AMG S 63 Coupe

1 038 000 zł / BMG Goworowski

Piękny, luksusowy i sportowy - ot cały Mercedes-AMG S 63 Coupe.
Piękny, luksusowy i sportowy – ot cały Mercedes-AMG S 63 Coupe. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

To już trzeci Mercedes w topowej dziesiątce rankingu, ale pierwszy którego cena przekroczyła milion złotych. Klasa sama w sobie, czyli Mercedes-AMG S 63 Coupe. Przepiękna bryła, luksusowe wyposażenie, no i oczywiście serce sportowca. Flagowa “S-ka”, podobnie jak wcześniejsze modele Mercedesa, napędzana jest silnikiem V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza stado 612 KM i gigantyczny moment obrotowy – 900 Nm. Takie parametry pozwalają przyspieszyć do “setki” w 3,5 sekundy.

6. Mercedes-AMG GT R Pro

1 043 000 zł / BMG Goworowski

To pierwszy w historii GT R Pro, który zawitał do Trójmiasta.
To pierwszy w historii GT R Pro, który zawitał do Trójmiasta. fot. BMG Goworowski

Takiego Mercedesa w Trójmieście jeszcze nie było. Najszybsze AMG w historii zawitało do Gdyni na początku października i to dosłownie na moment, bo niemal od razu zostało przekazane szczęśliwemu właścicielowi. Ten najbardziej umięśniony kuzyn pozostałych modeli z rodziny GT jest w zasadzie samochodem wyczynowym, który na torze Nürburgring “wykręcił” rewelacyjny czas przejazdu: 7 minut i 4 sekundy. Inżynierowie AMG wsadzili pod maskę GT R Pro 4-litrowe V8 biturbo, które rozwija moc 585 KM oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 318 km/h, a przyspieszenie do “setki” zajmuje 3,6 sekundy. Dodatkowe spoilery, wloty powietrza, elementy z włókna węglowego oraz kute felgi, a do tego – czego już gołym okiem nie widać – wyczynowe zawieszenie, lepsza aerodynamika i większa siła docisku – oto cały Mercedes-AMG GT R Pro. Nie jest tajemnicą, że to auto zostało zbudowane na cennych doświadczeniach inżynierów AMG, które zdobyli w wyścigowych klasach GT3 i GT4. GT R Pro zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie 750 sztuk.

5. Porsche Panamera Turbo

1 053 700 zł / Porsche Centrum Sopot

Porsche Panamera to najliczniej reprezentowany model w tegorocznym zestawieniu.
Porsche Panamera to najliczniej reprezentowany model w tegorocznym zestawieniu. fot. Porsche

Za ponad milion złotych swoją Panamerę skonfigurował jeden z klientów Porsche Centrum Sopot. To piekielnie szybka wersja Turbo, która została wyposażona w 8-cylindrową jednostkę o pojemności 4 litrów i mocy 550 KM. Sprint do “setki” trwa 3,8 sekundy (3,6 sekundy z pakietem Chrono Sport). Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Co ciekawe, to już czwarta Panamera w rankingu TOP20, i nie ostatnia.

4. Porsche 911 GT3 RS

1 065 000 zł / Porsche Centrum Sopot

Rasowy sportowiec ze stajni Porsche - 911 GT3 RS.
Rasowy sportowiec ze stajni Porsche – 911 GT3 RS. fot. Porsche

Tuż za podium tegorocznego zestawienia zaparkowało Porsche 911 GT3 RS. Do “pudła” zabrakło zaledwie… 500 zł. Osoba, która wydała 1 mln 65 tys. zł na tego rasowego sportowca, tak naprawdę zapłaciła za emocje, które na każdym kroku dostarcza ten model. 911 GT3 RS ponoć uzależnia jak żaden inny samochód. Jest fenomenalny. Co prawda niełatwo pokochać go w codziennej jeździe po mieście, bo przecież to samochód zbudowany z myślą o torze. I to właśnie na zamkniętych pętlach daje prawdziwy popis możliwości. Pod maską niemieckiego atlety pracuje wolnossący, 6-cylindrowy silnik o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM. Dzięki niemu rasowa 911-stka osiąga 100 km/h w 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.

3. Mercedes-Maybach S 650

1 065 500 zł / BMG Goworowski

Mercedesa-Maybacha kupuje się po to... żeby podróżować w drugim rzędzie.
Mercedesa-Maybacha kupuje się po to… żeby podróżować w drugim rzędzie. fot. Mercedes-Benz

Z torowego zawadiaki przesiadamy się do limuzyny z absolutnego topu komfortu. Mercedes-Maybach S 650 za ponad 1 mln 65 tys. zł w tegorocznym rankingu zaparkował na najniższym stopniu podium. Wyprzedził Porsche 911 GT3 RS dosłownie o włos. Ociekające luksusem auto dla możnych tego świata napędzane jest potężnym, 6-litrowym V12 o mocy 630 KM (738 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Elitarny czołg od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy. Przepiękny.

– Jak co roku konkurencja jest bardzo mocna. Szkoda, że nie udało się wygrać, ale niezmiernie cieszymy się z tak licznej reprezentacji marki z “gwiazdą na masce” w czołowej dziesiątce zestawienia. Cieszy nas także podium luksusowego Mercedesa-Maybacha Klasy S. Należało mu się – komentuje Filip Stankowski z BMG Goworowski.

2. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

1 091 000 zł / Porsche Centrum Sopot

Hybrydowa Panamera otarła się o pierwsze miejsce.
Hybrydowa Panamera otarła się o pierwsze miejsce. fot. Porsche

Piąta i ostatnia w zestawieniu Panamera wjechała na świetne, drugie miejsce. Niewiele zabrakło, a hybrydowe Porsche wygrałoby tegoroczny ranking. Co ciekawe, auto zostało kupione kilka dni temu, a więc rzutem na taśmę załapało się do zestawienia. Łączna moc układu to aż 680 KM, dzięki czemu auto do “setki” rozpędza się w 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.

– Dosłownie w ostatniej chwili, tuż przed publikacją tego artykułu, sprzedaliśmy Panamerę Turbo S E-Hybrid. Ku naszej uciesze egzemplarz za blisko 1,1 mln zł wskoczył na podium. Niewiele zabrakło, a cieszylibyśmy się ze zwycięstwa. Mało tego, o podium otarło się 911 GT3 RS, które kupił nasz stały klient, kolekcjoner marki Porsche – wyjaśnia Sławomir Sankiewicz, kierownik sprzedaży w Porsche Centrum Sopot.

1. Audi R8 Decennium

1 092 720 zł / Audi Centrum Gdańsk

Audi R8 w limitowanej wersji.
Audi R8 w limitowanej wersji. fot. Audi Centrum Gdańsk

W ubiegłoroczny zestawieniu najdrożej sprzedanych aut Audi R8 zajęło drugie miejsce. Tym razem udało się prześcignąć peleton bardzo mocnych konkurentów. Na najwyższym stopniu podium zaparkowało R8 w limitowanej edycji Decennium. Audi wyprodukowało zaledwie 222 egzemplarze tej wyjątkowej serii. To hołd dla dziesięciu udanych lat modelu, ale i wolnossącego silnika V10 o pojemności 5,2 litra. Oczywiście jednostka przez lata ewoluowała, a pod maskę limitowanego Decennium trafił silnik o mocy 620 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 580 Nm. Sprint do “setki” trwa 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 331 km/h.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJubileusz „Korniczanki”
Następny artykułWikipedia będzie ponownie dostępna w Turcji