Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na przebudowę 21-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 18 od granicy woj. lubuskiego do dolnośląskich Golnic. Droga ma być przystosowana do parametrów autostrady A18 (od granicy z Niemcami w Olszynie do Krzyżowej na Dolnym Śląsku).
– Zgodnie z naszymi deklaracjami, południowa jezdnia autostrady A18, złośliwie nazywana „najdłuższymi schodami Europy”, zostanie wreszcie przebudowana. Realizacja tego zadania trwa już na odcinku od granicy do Iłowej, zbliżamy się do momentu, gdy prace ruszą od Iłowej do węzła na autostradzie A4 w Krzyżowej – zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany przez stronę GDDKiA.
Droga krajowa 18, po przebudowie będzie autostradą A18 Arch. GDDKiA
O kontrakt na przebudowę 21-kilometrowego odcinka starają się cztery firmy i konsorcja. Generalna Dyrekcja przygotowała budżet na 278,4 mln zł. Poznała właśnie oferty.
Najniższą na 258,7 mln zł złożyło konsorcjum firm Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA (partner), Budpol Sp. z o.o. (partner).
Pozostałe oferty opiewały na 259,5 mln zł (Budimex SA), 260,8 mln zł (Strabag Sp. z o.o.) oraz 291,5 mln zł (Max Bogl Polska Sp. z o.o., Max Bogl Stiftung & Co. KG).
O wygranej w 100 proc. decyduje cena.
W zakres inwestycji wchodzą m.in. rozbiórka słynnej betonowej jezdni południowej o szerokości 9,5 m i budowa nowej betonowej nawierzchni o szerokości 11 m, przebudowa dwóch węzłów w Luboszowie i Golnicach oraz budowa pasów do MOP Świętoszów Południe. Zaplanowano także budowę przejść dla zwierząt.
Zakończenie inwestycji drogowcy planują w 2023 r.
Przypomnijmy. „Najdłuższe schody Europy” to poniemiecka trasa z betonowych płyt, która powstała w latach 30. XX wieku, by łączyć obwodnicę Berlina z Wrocławiem i niemiecką częścią Górnego Śląska.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS