Dlaczego Nongfu Spring i PDD doznały tak dużej przeceny?
Wyniki obu spółek rozczarowały inwestorów. Obie też musiały się
mierzyć w ostatnich miesiącach z kryzysami wizerunkowymi.
Nongfu Spring miała w pierwszym półroczu 6,24 mld juanów (3,38 mld
zł) zysku netto, czyli o 8 proc. więcej niż przed rokiem. W pierwszym półroczu
2023 r. jej wzrost zysku sięgał jednak aż 23,3 proc. Jej sprzedaż wody
butelkowanej spadła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 r. o 18,3 proc., do 8,53 mld juanów. Spółka cięła ceny,
sprzedając jedną ze swoich marek wody po mniej niż 1 juanie (54 gr) za butelkę.
Po tym gdy w lutym zmarł Zong Qinghou, założyciel konkurencyjnej Wahaha Group,
chiński internet zalały negatywne komentarze dotyczące Nongfu Spring, w których
oskarżano “nieuczciwe zachowania” tej firmy o przyczynienie się do
śmierci Zonga. Szowiniści dopatrzyli się na opakowaniach zielonej herbaty
sprzedawanych przez Nongfu wizerunków japońskich świątyń i wzywali do bojkotu
konsumenckiego tej spółki.
PDD rozczarowała natomiast inwestorów tym, że
nie udało jej się osiągnąć przychodu w oczekiwanej wysokości. Jej przychód za
drugi kwartał wyniósł 97,06 mld juanów, podczas gdy średnio spodziewano się 100
mld juanów. To, w połączen … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS