Nie prawnik, nie programista, a lekarz, to zawód jakiego chcieliby Polacy dla swoich pociech. Na liście znalazły się m.in. pielęgniarki i farmaceuci.
VideoWars by ScreenLovers to cykliczna impreza dla fachowców z rynku multiscreen. W tym roku 20 listopada już po raz czwarty zmierzy się m.in. z mitami na temat wideo i telewizji. Pod kątem konferencji zlecono badania, które miały pokazać jak plasuje się m.in. marketing pod względem wymarzonego zawodu dla dzieci.
– Permanenty kryzys w służbie zdrowia nie wpływa, jak widać, na prestiż zawodu lekarza. To wymarzony fach dla syna lub córki. Dziecko marketingowiec marzy się mniej niż 2 proc. badanych, ale najgorszym nieszczęściem wydaje się PR-owiec lub rzecznik jako fach dla potomstwa. A wiemy to z badania SW Research Agencja Badań Rynku i Opinii, który dla ScreenLovers sprawdził postrzeganie różnych zawodów, w tym – branżowych. Badanie to uzupełniało nasz projekt z IAB Polska, w którym zdiagnozowaliśmy nastroje pracowników branży reklamowej – piszą ScreenLovers o raporcie, zapowiadając, że więcej informacji będzie na konferencji.
Lekarze górą
Najchętniej wskazywanym zawodem, jaki respondenci wybraliby dla dziecka jest lekarz. I to mimo coraz większej liczby informacji w mediach o trudnych warunkach pracy.
Farmaceuta lepszy niż kosmonauta i wykładowca
Niecałe 2 proc. osób za wymarzony zawód dla dziecka wskazało farmaceutę, nale to i tak dobry wynik. Lepszy niż np. specjalista ds. marketingu.
Pielęgniarka? Nie bardzo
Tylko 0,4 proc. badanych chciałoby, żeby dziecko zostało pielęgniarką, pielęgniarzem.
Aleksandra Kurowska
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS