Skąd wynika nadpłata w ZUS za składkę zdrowotną?
Rozbieżności w wysokości płaconej przez przedsiębiorcę składki zdrowotnej mogą się pojawić podczas rocznego rozliczenia. Jeżeli suma wpłaconych składek w ciągu roku była wyższa niż powinna, to dochodzi wówczas do nadpłaty – podkreśla portal biznes.interia.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warunki do spełnienia dla zwrotu nadpłaty składki zdrowotnej
Przedsiębiorcy, którym w rozliczeniu rocznym wynika nadpłata składki zdrowotnej, mają prawo złożyć wniosek o zwrot. Warto jednak pamiętać, że ZUS może odmówić zwrotu, jeśli nie spełnione zostaną dwa kluczowe warunki.
Nadpłata zostanie zwrócona, jeśli przedsiębiorca:
- nie posiada żadnych zaległości na koncie, takich jak zaległości ze składkami czy zwroty nienależnie pobranych świadczeń z ZUS-u;
- złoży wniosek o zwrot nadpłaty w wyznaczonym terminie.
Brak spełnienia przynajmniej jednego z tych warunków uniemożliwi wypłatę zwrotu składki zdrowotnej na konto. Ale spokojnie, pieniądze nie przepadają. Zostaną naliczone na poczet opłacenia przyszłych należności.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej należy składać w formie elektronicznej poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Dokument ten pojawi się automatycznie na profilu płatnika w zakładce “Dokumenty i wiadomości” w sekcji “Dokumenty robocze”.
Należy dokładnie sprawdzić wniosek, zwłaszcza numer rachunku, na który ma zostać dokonany zwrot składki przez ZUS. W przypadku błędów, konieczne jest ręczne wprowadzenie poprawek.
W 2023 roku wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej należało złożyć do 1 czerwca. Pieniądze zostaną wypłacone przez ZUS w ciągu 30 dni od daty wpłynięcia wniosku do placówki.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS