A A+ A++

Dobrze, bądźmy bardziej precyzyjni. Dobrze znane R 1250 GS zostały poddane liftingowi. Do puli wyposażenia standardowego trafiło również sporo elementów, które do tej pory dostępne były wyłącznie za dopłatą. Teraz motocykle są o wiele lepiej przygotowane do pokonania trudów podróży, nawet gdy ta prowadzi na drugi koniec świata. 

Źródłem napędu pozostał legendarny dwucylindrowy bokser o pojemności skokowej 1254 cm3 i mocy 136 KM (100 kW), spełniający jednocześnie normę Euro5. Dzięki systemowi BMW ShiftCam odpowiedzialnemu za zmianę faz rozrządu i zmianę skoku zaworów po stronie dolotowej, udało się poprawić charakterystykę silnika w całym zakresie pracy. Teraz jest ona jeszcze płynniejsza, a przy okazji bokser pokazał swoje drugie oblicze niezwykle ekonomicznego i oszczędnego silnika. 

BMW

W opcji nowe R 1250 GS i R 1250 GS Adventure będą wyposażone w rozszerzone tryby jazdy Pro. Dzięki nim możesz jeszcze lepiej dopasować charakterystykę silnika do panujących warunków jazdy, a wszystko to za pomocą niepozornego przycisku na kierownicy. Nowym elementem pakietu Pro jest asystent hamowania silnikiem (MSR). To dzięki niemu możesz zmieniać charakterystykę silnika w ten sposób, by podczas ostrej redukcji ograniczyć poślizg tylnego koła spowodowany właśnie momentem hamującym 

ABS Pro w standardzie.

Nowe R 1250 GS i R 1250 GS Adventure są standardowo wyposażone w rozbudowany ABS – BMW Integral ABS Pro. Ten system zmienia swoją charakterystykę pracy w zależności od kąta złożenia motocykla, co zwiększa poziom bezpieczeństwa. Co więcej charakterystyka pracy ABS-u jest powiązana z trybami jazdy. Im bardziej sportowy tryb wybierzesz, tym ostrzej będzie reagowała elektronika w układzie hamulcowym.  

Hill Start Control Pro (HSC Pro) w standardzie.

Nie ma co ukrywać że to jeden z tych systemów dla leniwych. Asystent Hill Start Control stał się standardem w obu modelach i umożliwia łatwe zatrzymywanie się i ruszanie na wzniesieniach. Pewne jest też to, że Hill Start Control Pro (HSC Pro) zwiększa komfort ruszania w każdych warunkach.

Diodowe reflektory z adaptacyjnymi światłami doświetlającymi zakręty.

Nawet standardowe, diodowe reflektory były znakomite i oświetlały drogę jasnym światłem. Zaprojektowany na nowo reflektor idzie o krok dalej. Dzięki funkcji adaptacji w zakręcie, snop światła zmienia swoje położenie w zależności od kąta złożenia motocykla. Dzięki temu możesz być pewien, że jadąc w lesie szybciej zauważysz schowanego wewnątrz zakrętu zwierzaka. Dzięki nowym funkcjom BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure przywitają albo pożegnają cę światłami – funkcje „Welcome” albo „Good bye”. „Follow me home” tej opcji nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, bo jest ona dobrze znana z wielu współczesnych samochodów. Nowością jest również opcjonalna funkcja “Cruising Light” polegająca na świeceniu się kierunkowskazów podczas jazdy choć światłem o zdecydowanie słabszym natężeniu. Na niektóre rynki trafią też kierunkowskazy, których zewnętrzny obrys świecić będzie światłem żółtym, a wnętrze na czerwono, pełniąc jednocześnie funkcję świateł stop.  

Ukłon w stronę motocyklowych turystów

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure są wyposażone w standardzie w dwa różne gniazda. Pierwsze to standardowe 12 V gniazdo zapalniczki, drugie to typowe USB-A. Nowością są natomiast podgrzewane kanapy kierowcy i pasażera. Niestety ta opcja dostępna będzie wyłącznie za dopłatą. 

Turyści podróżujący z dala od utwardzonych dróg docenią opcjonalne podwyższenia kierownicy, który jest jednym z wielu elementów dostępnych na liście wyposażenia dodatkowego. 

Na koniec nowe kolory R 1250 GS i R 1250 GS Adventure.  

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure będą oferowane w dwóch kolorach podstawowych:  jasnobiałym lub lodowoszarym,  podkreślających charakter i uniwersalne talenty. Oprócz tego maszyny będą dostępne w malowaniach: Style Triple Black i Style Rallye. Najwięcej emocji budzić będą oczywiście GS-y lakierowane w rocznicowych barwach „40 Years GS”, czyli w kolorach czarno-żółtym dokładnie w tym stylu jakim był malowany legendarny R 100 GS.

40 lat BMW serii GSBMW

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure w pigułce:

• Silnik typu bokser wyposażony w system ShiftCam służący do zmiany faz rozrządu i skoku zaworów po stronie dolotowej.

• Duże przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, wzorowe wartości zużycia i emisji oraz płynność i płynność.

• Moc i moment obrotowy: 100 kW (136 KM) przy 7750 obr/min i 143 Nm przy 6250 obr./min.

• Czujniki stuków zapewniające optymalną przydatność do podróży.

• BMW Integral ABS Pro – w standardzie

• Trzy tryby jazdy – w standardzie.

• Nowy tryb jazdy „Eco” gwarantujący ekonomiczną styl jazdę – w standardzie.

• Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) – w standardzie.

• Elektroniczne sterowanie zawieszenia Dynamic ESA „Next Generation” z całkowicie automatyczną kompensacją obciążenia.

• Hill Start Control Pro (HSC Pro) z rozszerzonymi funkcjami – opcja.

• Nowe w pełni diodowe reflektory z reflektorami adaptacyjnymi – opcja.

• Gniazdo USB – standard.

• Ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera – opcja.

• Podwyższenie kierownicy o 30 mm – opcja.

• Oprócz standardowej regulacji wysokości siedziska dostępny jest szeroki wybór fabrycznych wariantów wysokości siedziska.

• Wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym wyświetlaczem TFT w standardzie w R 1250 GS.

• System wzywający pomoc w razie wypadku – opcja.

• Jubileuszowe malowanie „40 lat GS”.

• Powiększona paleta oferta akcesoriów BMW Motorrad.

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus jak przeziębienie? Eksperci ostrzegają: to niedobra wiadomość
Następny artykułWładysławowo – Przyczyń się do przyszłości Gminy Władysławowo!