Dobrze, bądźmy bardziej precyzyjni. Dobrze znane R 1250 GS zostały poddane liftingowi. Do puli wyposażenia standardowego trafiło również sporo elementów, które do tej pory dostępne były wyłącznie za dopłatą. Teraz motocykle są o wiele lepiej przygotowane do pokonania trudów podróży, nawet gdy ta prowadzi na drugi koniec świata.
Źródłem napędu pozostał legendarny dwucylindrowy bokser o pojemności skokowej 1254 cm3 i mocy 136 KM (100 kW), spełniający jednocześnie normę Euro5. Dzięki systemowi BMW ShiftCam odpowiedzialnemu za zmianę faz rozrządu i zmianę skoku zaworów po stronie dolotowej, udało się poprawić charakterystykę silnika w całym zakresie pracy. Teraz jest ona jeszcze płynniejsza, a przy okazji bokser pokazał swoje drugie oblicze niezwykle ekonomicznego i oszczędnego silnika.
W opcji nowe R 1250 GS i R 1250 GS Adventure będą wyposażone w rozszerzone tryby jazdy Pro. Dzięki nim możesz jeszcze lepiej dopasować charakterystykę silnika do panujących warunków jazdy, a wszystko to za pomocą niepozornego przycisku na kierownicy. Nowym elementem pakietu Pro jest asystent hamowania silnikiem (MSR). To dzięki niemu możesz zmieniać charakterystykę silnika w ten sposób, by podczas ostrej redukcji ograniczyć poślizg tylnego koła spowodowany właśnie momentem hamującym
ABS Pro w standardzie.
Nowe R 1250 GS i R 1250 GS Adventure są standardowo wyposażone w rozbudowany ABS – BMW Integral ABS Pro. Ten system zmienia swoją charakterystykę pracy w zależności od kąta złożenia motocykla, co zwiększa poziom bezpieczeństwa. Co więcej charakterystyka pracy ABS-u jest powiązana z trybami jazdy. Im bardziej sportowy tryb wybierzesz, tym ostrzej będzie reagowała elektronika w układzie hamulcowym.
Hill Start Control Pro (HSC Pro) w standardzie.
Nie ma co ukrywać że to jeden z tych systemów dla leniwych. Asystent Hill Start Control stał się standardem w obu modelach i umożliwia łatwe zatrzymywanie się i ruszanie na wzniesieniach. Pewne jest też to, że Hill Start Control Pro (HSC Pro) zwiększa komfort ruszania w każdych warunkach.
Diodowe reflektory z adaptacyjnymi światłami doświetlającymi zakręty.
Nawet standardowe, diodowe reflektory były znakomite i oświetlały drogę jasnym światłem. Zaprojektowany na nowo reflektor idzie o krok dalej. Dzięki funkcji adaptacji w zakręcie, snop światła zmienia swoje położenie w zależności od kąta złożenia motocykla. Dzięki temu możesz być pewien, że jadąc w lesie szybciej zauważysz schowanego wewnątrz zakrętu zwierzaka. Dzięki nowym funkcjom BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure przywitają albo pożegnają cę światłami – funkcje „Welcome” albo „Good bye”. „Follow me home” tej opcji nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, bo jest ona dobrze znana z wielu współczesnych samochodów. Nowością jest również opcjonalna funkcja “Cruising Light” polegająca na świeceniu się kierunkowskazów podczas jazdy choć światłem o zdecydowanie słabszym natężeniu. Na niektóre rynki trafią też kierunkowskazy, których zewnętrzny obrys świecić będzie światłem żółtym, a wnętrze na czerwono, pełniąc jednocześnie funkcję świateł stop.
Ukłon w stronę motocyklowych turystów
Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure są wyposażone w standardzie w dwa różne gniazda. Pierwsze to standardowe 12 V gniazdo zapalniczki, drugie to typowe USB-A. Nowością są natomiast podgrzewane kanapy kierowcy i pasażera. Niestety ta opcja dostępna będzie wyłącznie za dopłatą.
Turyści podróżujący z dala od utwardzonych dróg docenią opcjonalne podwyższenia kierownicy, który jest jednym z wielu elementów dostępnych na liście wyposażenia dodatkowego.
Na koniec nowe kolory R 1250 GS i R 1250 GS Adventure.
Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure będą oferowane w dwóch kolorach podstawowych: jasnobiałym lub lodowoszarym, podkreślających charakter i uniwersalne talenty. Oprócz tego maszyny będą dostępne w malowaniach: Style Triple Black i Style Rallye. Najwięcej emocji budzić będą oczywiście GS-y lakierowane w rocznicowych barwach „40 Years GS”, czyli w kolorach czarno-żółtym dokładnie w tym stylu jakim był malowany legendarny R 100 GS.
Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure w pigułce:
• Silnik typu bokser wyposażony w system ShiftCam służący do zmiany faz rozrządu i skoku zaworów po stronie dolotowej.
• Duże przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, wzorowe wartości zużycia i emisji oraz płynność i płynność.
• Moc i moment obrotowy: 100 kW (136 KM) przy 7750 obr/min i 143 Nm przy 6250 obr./min.
• Czujniki stuków zapewniające optymalną przydatność do podróży.
• BMW Integral ABS Pro – w standardzie
• Trzy tryby jazdy – w standardzie.
• Nowy tryb jazdy „Eco” gwarantujący ekonomiczną styl jazdę – w standardzie.
• Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) – w standardzie.
• Elektroniczne sterowanie zawieszenia Dynamic ESA „Next Generation” z całkowicie automatyczną kompensacją obciążenia.
• Hill Start Control Pro (HSC Pro) z rozszerzonymi funkcjami – opcja.
• Nowe w pełni diodowe reflektory z reflektorami adaptacyjnymi – opcja.
• Gniazdo USB – standard.
• Ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera – opcja.
• Podwyższenie kierownicy o 30 mm – opcja.
• Oprócz standardowej regulacji wysokości siedziska dostępny jest szeroki wybór fabrycznych wariantów wysokości siedziska.
• Wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym wyświetlaczem TFT w standardzie w R 1250 GS.
• System wzywający pomoc w razie wypadku – opcja.
• Jubileuszowe malowanie „40 lat GS”.
• Powiększona paleta oferta akcesoriów BMW Motorrad.
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS