Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
W tym roku spekulacje na temat nowego wyścigu ulicznego w stolicy Hiszpanii nabrały na sile, szczególnie po wypłynięciu informacji o zarejestrowaniu znaku towarowego „Formula 1 Madrid Grand Prix”.
Hiszpański magazyn Ok Diario donosi, że Formuła 1 jest gotowa ogłosić jeszcze w tym tygodniu o dołączeniu GP Madrytu do kalendarza mistrzostw świata w sezonie 2026.
Według raportu, trasa ulicznego toru będzie przebiegać przez tereny centrum kongresowego Ifema, niedaleko kompleksu treningowego klubu piłkarskiego Ciudad Real Madrid w Valdebebas, w pobliżu lotniska Barajas.
Nowy wyścig w Madrycie miałby, przynajmniej początkowo, uzupełniać, a nie zastępować istniejące Grand Prix Hiszpanii, organizowane corocznie na torze Circuit de Catalunya. Włodarze katalońskiego obiektu mają bowiem ważną umowę na organizację zawodów do 2026 roku włącznie.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, niedawno wskazywał, że Hiszpania może gościć nawet dwa wyścigi F1.
– To kwestia wynegocjowania najlepszego rozwiązania dla Formuły 1, uwzględniając aspekty komercyjne – wspomniał. – Czy Hiszpania może zorganizować dwa wyścigi? Myślę, że tak. Oczywiście wymaga to dokładnej analizy kwestii biznesowych, ale jestem pewien, że F1 podejmie właściwe działania w tym zakresie.
Czytaj również:
O wyścigu w Madrycie donosi także ceniony dziennikarz zajmujący się F1, Joe Saward.
– Wkrótce zostanie ogłoszone, że Madryt wygrał przetarg na organizację Grand Prix Hiszpanii od 2026 roku – przekazał. – Wyścig odbędzie się na torze poprowadzonym wokół centrum kongresowego Ifema, w pobliżu lotniska Barajas. Umowa zostanie zawarta 10 lat.
Wydarzenie ma być finansowane głównie ze środków prywatnych, ale zorganizowane też przy wsparciu miasta.
Madryt ostatnio gościł Formułę 1 w 1981 roku, na torze Jarama.
Galeria zdjęć: Grand Prix Hiszpanii 1981
Gilles Villeneuve, Ferrari; Jacques Laffite, Ligier; John Watson, McLaren; Carlos Reutemann, Williams; Elio de Angelis, Lotus.
1 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Gilles Villeneuve, Ferrari; Jacques Laffite, Ligier; John Watson, McLaren; Carlos Reutemann, Williams
2 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Gilles Villeneuve, Ferrari 126CK
3 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Tommy Borgudd, ATS HGS1 Ford
4 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Gilles Villeneuve, Ferrari 126CK, za nim Jacques Laffite, Ligier JS17 Matra i John Watson, McL
5 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Gilles Villeneuve, Ferrari 126CK
6 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Didier Pironi, Ferrari 126CK
7 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Alain Prost, Renault RE30
8 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Mario Andretti, Alfa Romeo 179C
9 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Carlos Reutemann, Williams FW07C-Ford Cosworth
10 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Turbodoładowany silnik Hart w Toleman TG181
11 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Didier Pironi, Ferrari 126CK
12 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Alan Jones prowadzi z Carlosem Reutemannem, obaj Williams FW07C-Ford Cosworth
13 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Derek Warwick, Toleman Hart TG181
14 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Były mistrz świata F1, James Hunt, uciął sobie drzemkę w strefie gościnnej zespołu McLaren.
15 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Nelson Piquet, Brabham BT49C
16 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Nigel Mansell rozmawia z żoną Roseanne Mansell, gdy mechanicy pracują nad jego Lotusem 87 w pit stopie.
17 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Wyczerpany zwycięzca wyścigu Gilles Villeneuve, Ferrari, w środku, przyjmuje oklaski, gdy Jaques Laffite, Ligi
18 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Mario Andretti, Alfa Romeo 179C, prowadzi Alain Prost, Renault RE30
19 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Andrea de Cesaris, McLaren MP4/1-Ford Cosworth
20 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Nigel Mansell, Lotus 87-Ford Cosworth w pitlane
21 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Didier Pironi, Ferrari 126CK
22 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Nigel Mansell, Lotus 87
23 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Wyczerpany zwycięzca wyścigu Gilles Villeneuve, Ferrari, i John Watson, McLaren, czekają na podium na K
24 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Mario Andretti, Alfa Romeo 179C
25 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Elio de Angelis, Lotus 87
26 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Brian Henton, Toleman TG181
27 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Nigel Mansell rozmawia z żoną Roseanne Mansell, gdy mechanicy pracują nad jego Lotusem 87 w pit stopie.
28 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Elio de Angelis, Lotus 87
29 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Riccardo Patrese, Arrows A3
30 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Gilles Villeneuve, Ferrari 126CK
31 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
John Watson, McLaren MP4
32 – 43
Autor zdjęcia: Sutton Images
Elio de Angelis, Lotus 87-Ford Cosworth
33 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
John Watson, McLaren MP4/1-Ford Cosworth
34 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Turbodoładowany silnik Renault w RE30 Rene Arnoux
35 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Gilles Villeneuve, Ferrari 126CK
36 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Jacques Laffite, Ligier JS17-Matra
37 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Nigel Mansell, Lotus 87-Ford Cosworth
38 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Gilles Villeneuve, Ferrari
39 – 43
Autor zdjęcia: LAT Images
Patrick Head, Alan Jones i Carlos Reutemann, Williams
40 – 43
Autor zdjęcia: Williams F1
Frank Williams z Alanem Jonesem i Carlosem Reutemannem, Williams
41 – 43
Autor zdjęcia: Williams F1
Gérard Ducarouge z Jean-Pierre Jabouille, Talbot Ligier
42 – 43
Autor zdjęcia: WRI2
Podczas 70 okrążeń wszyscy próbowali przepchnąć Gilles’a Villeneuve’a i wyprzedzić go, ale nigdy im się to nie udało.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS