Drugi E-Flexer, który pływa na trasie Gdynia-Karlskrona, został oficjalnie ochrzczony. Uroczystość odbyła się 11 stycznia w Szwecji. Tym razem butelkę szampana o burtę rozbiła wojewoda regionu Blekinge Ulrica Messing. Przypomnijmy, że matką chrzestną siostrzanej jednostki – „Stena Estelle” – jest wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
– Nadaję Ci nazwę „Stena Ebba” – powiedziała Ulrica Messing, wojewoda regionu Blekinge podczas chrztu, który odbył się na terenie Terminala Promowego w szwedzkiej Karlskronie.
Drugi z nowych promów, które obsługują linię Gdynia-Karlskrona, został oficjalnie ochrzczony. Udział w uroczystości wzięli przedstawiciele wielu firm z sektora transportu morskiego, a także instytucji z Polski i Szwecji, w tym Joanna Hofman, ambasador RP w Sztokholmie, Emma Swahn Nilsson, przewodnicząca rady miasta Karlskrona, Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdyni, a także Anders Hermansson, dyrektor szwedzkiej organizacji armatorów Svensk Sjöfart.
Na zdj. (od lewej): Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line i kpt. Adam Kędziora// fot. Paweł Budziński
– Dodanie naszego nowego nowoczesnego promu „Stena Ebba” na południowym Bałtyku jest odpowiedzią Stena Line na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie klientów w obszarze gospodarczym, który wciąż się rozwija. Obsługujemy tę trasę promową od ponad 25 lat, a dzięki nowym promom E-Flexer umożliwimy naszym partnerom rozszerzenie działalności, poprawiając dostęp do rynków i utrzymując europejskie łańcuchy dostaw – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
„Stena Ebba” to jeden z największych promów w regularnej żegludze na Bałtyku. Ma długość 240 metrów, oferuje miejsce dla 1 200 osób, a na 3 600 metrach pomieści nawet 200 ciężarówek. To całkiem nowa jednostka, która na linię Gdynia-Karlskrona przybyła bezpośrednio ze stoczni.
Prom „Stena Ebba” – dzięki swojej optymalnej konstrukcji – jest też wydajny energetycznie oraz bardziej zrównoważony ekologicznie, m.in. dzięki możliwości korzystania z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin. Wnętrze zostało wykończone w stylu skandynawskim.
Na zdj. Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska // fot. Paweł Budziński
– Dziś wraz z inauguracją „Stena Ebba” na trasie Gdynia-Karlskrona, jak również wcześniejszym wprowadzeniem siostrzanego statku „Stena Estelle”, rozpoczynamy nowy etap rozwoju naszego połączenia. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom najnowocześniejsze jednostki tego typu na rynku. Modernizacja naszej floty umożliwi dalszy wzrost ruchu transportowego, co jest ważne nie tylko dla nas i naszych klientów, ale także dla całych regionów i krajów, które łączymy – informuje Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
W ciągu ostatniego roku Stena Line wykonała wiele pracy, aby zmodernizować linię promową Gdynia-Karlskrona. W czerwcu 2022 roku operacje przeniesiono na nowy terminal promowy w Gdyni, który umożliwia cumowanie statków o długości 240 m, a także oferuje możliwość rozwoju oferty intermodalnej, m.in. dzięki bliskości torów kolejowych.
We wrześniu wprowadzono nowy statek „Stena Estelle”, a w pierwszych dniach bieżącego roku kolejny E-Flexer – „Stena Ebba”.
O matce chrzestnej
Ulrica Messing to znana szwedzka polityk. Była członkiem szwedzkiego rządu w latach 1996-2006. Najpierw jako minister ds. zatrudnienia i równego traktowania w Ministerstwie Pracy, a od 1998 roku w resorcie kultury jako minister z odpowiedzialnością m.in. za sprawy integracji i młodzieży.
Następnie w latach 2000-2006 pełniła funkcję wiceministra gospodarki, odpowiedzialnego za politykę rozwoju regionalnego i turystykę, a od 2002 roku – ministra infrastruktury. Obecnie sprawuje urząd wojewody w regionie Blekinge, którego stolicą jest Karlskrona.
Na zdj. Ulrica Messing, wojewoda regionu Blekinge i matka chrzestna statku „Stena Ebba” // fot. Paweł Budziński
Fakty o promie „Stena Ebba”:
- Zbudowany w 2022 r.
- Ceremonia nadania nazwy: Karlskrona, Szwecja, 11.01.2023 r.
- Matka chrzestna: Ulrica Messing, wojewoda regionu Blekinge, Szwecja
- Rozpoczęcie operacji: 02.01.2023 r.
- Długość: 240 m
- Zanurzenie: 6,4 m
- Szerokość: 28 m
- Pojemność frachtowa: 3 600 m
- Liczba osób: 1 200
- Liczba kabin: 263
Fot. Paweł Budziński
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS