A A+ A++

Napęd tych pojazdów to tzw. pełna hybryda, czyli połączenie napędu spalinowego z elektrycznym, umożliwiającym przejechanie kilkuset metrów wyłącznie na silniku elektrycznym, czyli zeroemisyjnie. Rozwiązanie pozwala na wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej przy ruszaniu z przystanków, dzięki superkondensatorom ładowanym w trakcie jazdy. Zastosowanie w pojazdach napędu hybrydowego pozwoli na oszczędności w zużyciu paliwa oraz redukcję hałasu.

Wartość 11 nowych 12-metrowych autobusów o napędzie hybrydowym to 24 mln zł. To pierwsze autobusy będące własnością miejskiej spółki.

Zobacz także

Od lipca nasze autobusy hybrydowe będzie można spotkań na liniach: 4, 5, 9, 13, 14, 16, 22, 32, 46, 48, 49, 51- zapowiada Łukasz Kosobucki, prezes spółki Komunikacja Miejska Rybnik. – Pojazdy są w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w duże czytelne kontrastowe tablice informacji pasażerskiej z zapowiedziami wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, ponadto oświetlenie zewnętrzne nad drzwiami i monitoring. W każdym pojeździe jest defibrylator AED oraz wszystkie kasowniki z możliwością płacenia e-kartą oraz kartą płatniczą. Ponadto porty USB A i C. A dla kierowcy pełna kabina i panoramiczna szyba – wymienia atuty pojazdu prezes Kosobucki.

Dwa z zakupionych pojazdów będą wyposażane w standardzie pojazdów lokalnych, tj. wyższe, miękkie siedzenia z pasami, półki bagażowe oraz dwoje drzwi. Zamawiane autobusy będą dostosowane do linii miejskich, a gdy zapotrzebowanie na pojazdy będzie mniejsze, będzie można wynająć takie pojazdy np. na wycieczkę szkolną.

Chyba nie muszę nikogo specjalnie przekonywać, że rozwój transportu zbiorowego to dziś już nie tylko potrzeba, ale konieczność – podkreśla Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.

– Naszą ofertą komunikacji miejskiej chcemy też przekonać tych wszystkich, którzy podróżują po mieście samochodem niejako z przyzwyczajenia, nie biorąc od uwagę innych opcji. Przejazdy do 3 przystanków za złotówkę, nowe wiaty przystankowe, aplikacje ułatwiające lepszą orientację w rozkładach linii autobusowych i oczywiście konsekwentnie modernizowany tabor – wszystko to ułatwić ma decyzję o korzystaniu z rybnickiej komunikacji miejskiej – dodaje prezydent.

Dodajmy, że miasto szykuje się też do wprowadzenia 20 autobusów wodorowych. Kosztowały one ponad 66 mln złotych, z czego 45,5 mln zł pochodzi z dofinansowania NFOŚiGW.

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSN Stanów Zjednoczonych: rasa nie może już być brana pod uwagę przy rekrutacji na studia
Następny artykuł“Головоріз промахнувся”: “принижений” Путін потрапив на обкладинку Тhe Economist. Фото