Losy działki, na której obecnie mieści się słynna kopalnia “Bełchatów”, są już przesądzone. Rada Gminy Kleszczów postanowiła wybudować w miejscu kopalni Centrum Badawcze dla Inteligentnego Transportu. To będzie pierwszy taki obiekt na terenie Europy.
W ciągu następnych dwóch lat wydobycie węgla w Kopalni Węgla Brunatnego “Bełchatów” zostanie przerwane. Losy największej dziury w Europie, gdzie prace wydobywcze odbywają się na obszarze 12 kilometrów długości, zostały już przesądzone. Co stanie się z tym olbrzymim terenem, po zamknięciu kopalni? Rada Gminy Kleszczów podjęła już decyzję.
Radni gminy Kleszczów razem z przedstawicielami PGE są zgodni, by w miejscu KWB “Bełchatów” powstał wyjątkowy obiekt. Będzie nim Centrum Badawcze dla Inteligentnego Transportu, czyli pierwszy taki obiekt w Europie, w którym odbywać się będą testy bezzałogowych statków powietrznych oraz autonomicznych pojazdów – rolniczych, naukowych i wojskowych.
Wokół całej infrastruktury stworzonej specjalnie do testowania i homologowania układów autonomicznych, zostanie wybudowany tor o długości ok. 9 kilometrów, który zajmie powierzchnię 400 hektarów. Na terenie Centrum Badawczego Inteligentnych Systemów Transportowych i Obiektów Autonomicznych (CBIST&OA)znajdzie się również dziesięć specjalistycznych i komplementarnych laboratoriów, gotowych do obsługi procesów testowania i certyfikacji technologicznych aspektów autonomiczności.
Jak można przeczytać na stronie gminy Kleszczów, nowe Centrum Badawczego Inteligentnych Systemów Transportowych i Obiektów Autonomicznych (CBIST&OA) zapewni przedsiębiorcom dostęp do profesjonalnych zasobów, niezbędnych do efektywnych procesów certyfikacji w dynamicznie zmieniającym się środowisku regulacyjnym oraz w kontekście standardów rozwijanych na poziomie Unii Europejskiej, co pozwoli na wprowadzanie nowych produktów na rynek.
Jak się okazuje, organizatorzy projektu chcą zaangażować w rozwój CBIST&OA rodzime uczelnie techniczne tj. Politechnikę Warszawską i Rzeszowską oraz Uniwersytet w Stuttgarcie, Eindhoven University of Technology, Technical University of Munich oraz Politecnico di Milano. W przedsięwzięcie angażują się też prywatne przedsiębiorstwa zainteresowane wykorzystaniem testowego poligonu – mowa tu o PKP, Stadler i Alstom.
Projekt Centrum Badawczego Inteligentnych Systemów Transportowych i Obiektów Autonomicznych już jest w zaawansowanej fazie i mieści się w założeniach Terytorialnego Planu Sprawie … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS