Najbardziej tym tematem powinni być zainteresowani właściciele samochodów z silnikami wysokoprężnymi (Diesla). Olej napędowy sprzedawany zimą ma bowiem obniżoną temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) do -20 stopni Celsjusza, a także temperaturę mętnienia (CP) do -7 stopni Celsjusza. Dla wyjaśnienia parametr CFPP określa graniczną wartość, przy której wielkość i liczba kryształków parafin wytrącających się pod wpływem niskiej temperatury z paliwa może zablokować jego przepływ przez filtr. To w efekcie może doprowadzić do uniemożliwienia pracy silnika. Z kolei wskaźnik CP wskazuje o momencie wytrącania się z paliwa kryształków parafiny.
Czytaj więcej
Mrozów nie ma, ale zimowe paliwo i tak jest potrzebne
W przypadku „zimowych” benzyn zmienia się przede wszystkim prężność par. W zimie wynosi ona od 60 do 90 kPa. Co to oznacza? Otóż przy wyższej prężności paliwo jest bardziej lotne, ułatwiając tym samym rozruch przy niskiej temperaturze. Swój skład zmienił też gaz LPG. Zawiera on teraz więcej droższego propanu, a mnie … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS