A A+ A++

W sierpniu zarejestrowano 4049 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony, co stanowi wzrost o 59 proc. w stosunku do 2022 roku i jest najwyższym rezultatem w historii statystyk prowadzonych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Ciągniki zarejestrowały 50-procentowy wzrost, podwozia 80-procentowy.

Nagły skok tłumaczony jest konicznością rejestracji aut z tachografem starego typu (G2V1), który dopuszczony był przez UE do użytku do 21 sierpnia. Zatem importerzy mają na składzie 1,5-2 tys. samochodów, które będą miały do wymiany tachograf. 

Czytaj więcej

W pierwszych ośmiu miesiącach br. rejestracje sięgnęły 24 450 sztuk i były o 18 proc. większe niż rok wcześniej, wynika z danych PZPM. Podstawową grupę w rejestracjach stanowią ciągniki siodłowe, których zarejestrowano 17 833 sztuki, o 15,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. 

Po ośmiu miesiącach liderem rynku jest DAF z wynikiem 4467 aut (spadek o ,13 proc.), Volvo mające 4415 rejestracji (wzrost o 19 proc.) i Mercedes-Benz (4400 sztuk, wzrost o 3,7 proc.). 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSara i jej przewodnik najlepsi w lubelskim garnizonie
Następny artykułŚwiat powraca do atomu. Rekordowe inwestycje w nowe siłownie jądrowe