A A+ A++

List intencyjny Grupy Azoty ZAK i Ost-West Logistic Poland

W środę, 19 maja 2021 r. przedstawiciele Grupy Azoty Zakładów Azotowych Kędzierzyn S.A. i Ost-West Logistic Poland podpisali list intencyjny w sprawie współpracy na rzecz stworzenia terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów azotowych. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w województwie opolskim.

Intencją sygnatariuszy listu jest rozwój oferty logistycznej w duchu zrównoważonego rozwoju, poprzez zwiększenie udziału transportu kolejowego w realizowanych procesach.

Wykorzystanie transportu intermodalnego wpisuje się w globalny trend rozwoju nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Budowa terminala pozwoli nam na poszerzenie zakresu transportowanych towarów, co przełoży się na optymalizację kosztów tych operacji – mówi Artur Kamiński, prezes zarządu Grupy Azoty ZAK.

Nowy terminal zapewni Grupie Azoty ZAK kompleksową obsługę ładunków kontenerowych, zarówno na potrzeby własne, jak i podmiotów zewnętrznych zlokalizowanych na terenie województw: opolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, jak również na terenie przygranicznym Republiki Czeskiej.

– Nasza firma jest zainteresowana korzystaniem w przyszłości z infrastruktury i usług terminala – deklaruje Piotr Rybotycki, dyrektor operacyjny, sygnatariusz listu ze strony Ost-West Logistic Poland.

Zawarta między podmiotami współpraca zakłada wymianę wiedzy i doświadczeń oraz przygotowanie projektów w zakresie infrastruktury i logistyki, związanych z obsługą jednostek ładunkowych wykorzystywanych w transporcie intermodalnym. Ponadto wspólnie podejmowane będą prace na rzecz zmaksymalizowania udziału transportu niskoemisyjnego w realizowanych procesach.

Szczegółowe zasady współpracy podejmowanej na podstawie listu intencyjnego zostaną uregulowane w odrębnej umowie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGospodarka obiegu zamkniętego a własność intelektualna
Następny artykułWielka Brytania uruchamia własny system handlu emisjami, bez relacji do unijnego