Cena samochodu luksusowego często przekracza wartość niejednej willi. Jednak czy ich utrata wartości jest taka sama jak innych aut? Info-Expert dokonał obliczeń ich wartości rezydualnej.
Specjaliści z Info-Ekspert przygotowali zestawienie wartości rezydualnych samochodów luksusowych, w podziale na trzy kategorie zależne od rodzaju napędu: benzyna, diesel, zelektryfikowany. Do obliczeń przyjęli następujące parametry użytkowania – 36 miesięcy oraz 90 tysięcy km. Okazało się, że ich wartości rezydualne (RV) mimo większej ilości elektroniki i wysokiej jakości wykończenia, są na podobnym poziomie jak aut popularnych.
CZYTAJ TAKŻE: Nowy, największy SUV Toyoty z polskimi cenami
Przykład może stanowić TOP3 opracowanego zestawienia. W kategorii limuzyn z silnikiem benzynowym numerem jeden jest Mercedes klasy S z 3-litrową jednostką napędową o mocy 367 KM, którego cena podstawowa wynosi 483 400 zł. Wyliczona wartość rezydualna wyniosła 55,5 proc. Oznacza to, że po wspomnianym okresie 3-lat i przejechanych 90 tys. km auto traci na wartości 44,5 proc. swojej ceny (268 287 zł).
Podobnym wynikiem może pochwalić się Audi A8 z 3-litrowym silnikiem o mocy 340 KM. Jego podstawowa cena zakupu rozpoczyna się od 463 900 zł. Wartość RV po wyżej wymienionym czasie wynosi 52,6 proc. Trzecie auto luksusowe w zestawieniu to BMW serii 7 z 3-litowym silnikiem o mocy 340 KM (od 461 500 zł) – RV wynosi 49,1 proc. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku silników diesla. Tu wartość rezydualna jest również najwyższa dla Mercedesa Klasy S (3-litrowy silnik o mocy 286 KM, cena od 438 500 zł) i wynosi 56,5 proc., Audi A8 (3-litrowy silnik o mocy 286 KM, cena od 429 800 zł) oraz BMW serii 7 (3-litrowy silnik o mocy 286 KM, cena od 414 000 zł) mają RV wynoszące odpowiednio: 53,7 oraz 51,1 proc.
W grupie aut zelektryfikowanych liderem jest Lexus LS dysponujący układem hybrydowym składającym się z 3,5-litrowej benzyny i silnika elektrycznego o łącznej mocy 359-koni mechanicznych (cena od 510 000 zł). W tym przypadku wartość rezydualna to 54,5 proc. Audi ze swoją hybrydą plug-in w modelu A8 (449 KM, cena od 488 400 zł) osiągnął RV na poziomie 52,9 proc. a hybryda plug-in BMW w serii 7 (394 KM, cena od 468 100 zł) – 48,1 proc.
Z powyższego zestawiania wynika, że niektóre z aut w przeciągu t … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS