A A+ A++

Pozycjonowanie to w tej chwili jedna z wiodących metod promocji stron w Internecie. Jej celem jest uzyskanie przez stronę www jak najlepszych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google na pożądane frazy kluczowe. Jaki jest przebieg nowoczesnego i skutecznego pozycjonowania? Dlaczego właściwa kolejność działań i systematyczność mają tak fundamentalne znaczenie? Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem promowania witryny w wyszukiwarce?

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Skuteczne pozycjonowanie zaczyna się od audytu SEO, który jest kompleksową, profesjonalną analizą strony i czynników na nią oddziałujących. Wyróżniamy tzw. audyt on-site skupiający się na aspektach wewnętrznych witryny, oraz audyt off-site dotyczący parametrów zewnętrznych, czyli przede wszystkim linków, jakie prowadzą do domeny.

Najważniejsze elementy audytu SEO to:

  • przegląd oraz ocena kodu źródłowego strony,
  • analiza nagłówków, meta tagów,
  • sprawdzenie unikalności i jakości zamieszczanych treści,
  • ocena funkcjonalności i responsywności strony,
  • analiza linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • analiza konkurencji.

Efektem audytu jest szczegółowy raport, na podstawie którego specjalista SEO tworzy strategię pozycjonowania strony i dobiera najlepsze dla niej frazy kluczowe. Następnym krokiem jest optymalizacja strony, czyli eliminacja zdiagnozowanych błędów, uzupełnienie treści i doprowadzenie do sytuacji, w której strona będzie prezentować się wzorcowo zarówno z punktu widzenia UX, jak i wiodących czynników rankingowych.

Dlaczego optymalizacja jest ważna w pozycjonowaniu?

Optymalizacja, czyli inaczej SEO, to szereg działań koncentrujących się wokół dostosowania witryny do oczekiwań Google. Wyszukiwarka ustala kolejność wyników wyświetlanych użytkownikom w oparciu o skomplikowany, stale zmieniający się i niejawny algorytm. Znane są tylko ogólne wytyczne i rekomendacje dla webmasterów, na podstawie których powinni dostosowywać swoje strony pod roboty wyszukiwarek. Szczegółowego mechanizmu wyznaczania pozycji w SERP-ach, czyli wynikach Google, nie udostępnia się użytkownikom, można jedynie domyślać się, na jakiej zasadzie funkcjonuje.

Optymalizacja jest ważna, bo to ona, zaraz obok link buildingu, decyduje o tym, jak Google postrzega daną stronę. Dobrze zoptymalizowana strona jest bardziej wiarygodna dla robotów wyszukiwarek, dzięki czemu Google chętniej ją poleca użytkownikom szukającym w Internecie określonych treści.Dobry specjalista SEO stale aktualizuje swoją wiedzę, zwłaszcza w zakresie zmian algorytmu Google, a także ma wyrobioną intuicję zawodową, która pozwala mu tak dobierać działania, by algorytmy pozytywnie reagowały na wprowadzane na stronie modyfikacje. W gruncie rzeczy skuteczne pozycjonowanie stron opiera się dziś przede wszystkim o naśladowanie naturalnych zachowań użytkowników. Te są z kolei rozłożone w czasie, nieco chaotyczne i nieobjęte żadnym schematem. To właśnie dlatego pozycjoner nie zasypuje nowo powstałej strony setkami linków przychodzących, a dodaje je stopniowo, tak jak dodawaliby je faktyczni odwiedzający, dzieląc się z innymi użytkownikami ciekawym miejscem w sieci.

Analiza konkurencji w SEO – na czym polega?

Niezwykle ważnym i często niedocenianym aspektem w pozycjonowaniu jest analiza konkurencji. Specjalista SEO przeprowadza tego rodzaju audyt zarówno w sytuacji, gdy strona klienta jest nowa, jak i wówczas, gdy funkcjonuje w Internecie już od lat. Przeanalizowanie działań firm z tej samej branży pozwala uzyskać wiele bezcennych wręcz z punktu widzenia SEO informacji. Chodzi przede wszystkim o to, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja, jakie treści na swoich stronach zamieszcza oraz jak wygląda jej profil linków przychodzących. Umożliwia to między innymi:

  • lepsze opracowanie słów kluczowych do pozycjonowania strony klienta,
  • przekazanie informacji dla copywritera, jakimi tekstami należy nasycić stronę,
  • uzyskanie pełnych informacji o konkurencyjności fraz i stopniu trudności ich pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron staje się znacznie skuteczniejsze, gdy specjalista SEO bierze pod uwagę działania bezpośredniej konkurencji swojego klienta i umiejętnie wykorzystuje tę wiedzę, by uzyskać jak najlepszy efekt. Ten zresztą jest regularnie sprawdzany przy pomocy kolejnych audytów SEO, które pozwalają oszacować postępy pozycjonowania i modyfikować strategię na bieżąco w zależności od osiąganych pozycji.

Jak zatem widać, pozycjonowanie jest skomplikowanym i wielowątkowym procesem, który wymaga zarówno doświadczenia, stałego aktualizowania wiedzy, jak i posiadania specjalistycznych narzędzi do przetwarzania i analizy informacji. Z tego względu pozycjonowanie stron zawsze warto powierzyć wyspecjalizowanej agencji SEO, która zna wszystkie tajniki wyszukiwarki oraz jest na bieżąco z czynnikami rankingowymi. Współpraca z taką firmą przełoży się na szybkie uzyskanie lepszej widoczności w Google, co z kolei wpłynie na maksymalizację zysków klienta z prowadzonej działalności.

Artykuł sponsorowany
materiały nadesłane

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułToruński uniwersytet będzie dystrybuował jodek potasu w Auli UMK w razie zagrożenia radiacyjnego
Następny artykułSzafa Społeczna przy PCPR