Jeśli nazwa naszej firmy nie budzi od razu określonych skojarzeń, możemy być pewni, że większość kandydatów przed wysłaniem aplikacji sprawdzi nie tylko naszą stronę www, ale również profile w mediach społecznościowych oraz ewentualne informacje na branżowych forach. Badania wykazują, że połowa kandydatów nie zdecyduje się na pracę w firmie o złej renomie, nawet gdyby oferowała ona wyższe zarobki niż konkurencja. To wystarczający argument, aby zadbać o budowanie wizerunku marki. Powodów jest jednak znacznie więcej.
Czym jest employer branding?
Employer branding to termin doskonale znany firmom, które zdają sobie sprawę z tego, że ich sukces zależy nie tylko od przyciągania klientów, ale również od troski o pracowników. Gwarantując im atrakcyjne środowisko pracy, zatrzymują tych najlepszych i przyciągają najbardziej pożądanych. Spektrum działań, które przedsiębiorstwa podejmują w tym zakresie, jest szerokie. Obejmuje zagadnienia z dziedziny marketingu, public relations oraz komunikacji. Całość podejmowanych aktywności w znaczny sposób wpływa na budowanie wizerunku marki.
Wewnętrzny employer branding
Budowanie mocnego wizerunku firmy zaczyna się od działań wewnętrznych, skupionych na aktualnie zatrudnionych pracownikach. Wewnętrzny employer branding polega na skutecznym motywowaniu pracowników, zapewnieniu im perspektyw rozwoju, planowaniu ścieżek kariery i mądrym zarządzaniu wyjątkowymi talentami. Budowanie wizerunku marki od wewnątrz to także zapewnienie przyjaznej kultury organizacyjnej, sprawne procesy HR, stabilność zatrudnienia i spójna komunikacja. Korzyści, które przynosi wewnętrzny employer branding to:
- Zatrzymanie w firmie najbardziej wartościowych pracowników;
- Podniesienie ich satysfakcji z pracy, a co za tym idzie zaangażowania i lojalności;
- Naturalna reklama firmy – zadowoleni pracownicy przyciągają kontrahentów i kandydatów z polecenia.
Zewnętrzny employer branding
Dopiero, gdy firma zadbała o wewnętrzny employer branding, może zająć się aktywnością nakierowaną na potencjalnych kandydatów. Mowa tu o zarówno o działaniach rekrutacyjnych, jak i komunikacji zewnętrznej. Warto pamiętać, że zewnętrzny employer branding ma na celu budowanie wizerunku marki pracodawcy z wyboru, z którym chcą związać się najlepsi pracownicy. To przekłada się na wzrost znaczenia firmy na rynku pracy, budzi zaufanie klientów i kontrahentów. Korzyści, które przynosi zewnętrzny employer branding:
- Więcej lepszych jakościowo aplikacji od kandydatów do pracy;
- Większa świadomość marki wśród kandydatów i potencjalnych partnerów biznesowych;
- Większa efektywność rekrutacji;
- Wzrost zaufania wśród klientów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS