Celem pozycjonowania w Google jest budowanie coraz większej widoczności na frazy, które najlepiej opisują dany biznes. Aby zrealizować to założenie, należy przeprowadzić przeróżne działania. Na czym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron w Google? Jakie czynniki są kluczowe?
Jak skutecznie pozycjonować stronę?
Wpływ na pozycje zajmowane w wynikach wyszukiwania ma wiele czynników. Mówi się, że jest ich około 200, przy czym jedne mają większe, a inne mniejsze znaczenie. Skupmy się na tych, które należą do najważniejszych. Na które warto zwrócić szczególną uwagę?
Optymalizacja pod słowa kluczowe
Aby strona WWW mogła być znaleziona przez internautę, powinny się na niej znajdować treści, których szuka. Należy umieścić w witrynie słowa kluczowe stosowane przez użytkowników sieci w zapytaniach. Frazy te nie powinny być ustalone na zasadzie domysłów, tylko na podstawie danych pozyskanych z narzędzi, takich jak Senuto, Semstorm, Planer słów kluczowych Google Ads, keywordtool.io i innych`. Następnie należy je odpowiednio wykorzystać w serwisie. Najważniejsza fraza powinna się pojawić m.in. w tytule strony, nagłówku H1 (najczęściej to tytuł artykułu/kategorii), w pozostałych nagłówkach (H2–H6), we wstępie do artykułu i ogólnie w treści. Warto jej użyć również w nazwie pliku graficznego i w jego opisie, tzn. w tagu alt.
Wewnętrzne linkowanie
Ważnym elementem, który ma wpływ na widoczność strony, są również odnośniki, które prowadzą do poszczególnych podstron w serwisie – te wewnętrzne. Podstawowym elementem takiego linkowania jest nawigacja na stronie, czyli główne menu. Warto ją przemyśleć – szczególnie pod względem konstrukcji drzewa kategorii i nazewnictwa. Należy używać nazw, które są wyszukiwane przez internautów w Google, ale jednocześnie sugerują, co się znajduje pod danym adresem.
Kolejnym elementem wewnętrznego linkowania są breadcrumbs, nazywane menu okruszkowym. Dzięki temu internauta może z danej podstrony przenieść się do kategorii nadrzędnej czy na stronę główną. Ma to zastosowanie przede wszystkim w sklepach WWW, ale nie tylko.
Następnym elementem wewnętrznego linkowania są odnośniki umieszczane w artykułach, opisach kategorii czy produktów. Mają one wpływ na widoczność strony i konwersję. Ponadto ułatwiają internaucie docieranie do kluczowych miejsc na stronie.
Link building
By pozycjonowanie firm w Głogowie było skuteczne, niezbędne jest również budowanie wysokiej jakości profilu linkowego. Nie każdy odnośnik pozytywnie wpłynie na widoczność witryny, dlatego zdobywanie wartościowych odsyłaczy w sieci jest szczególnie trudnym zadaniem. Dobrym krokiem jest pozyskiwanie linków na stronach powiązanych tematycznie, z wartościowymi treściami, systematycznie aktualizowanymi i od dawna istniejącymi. To zwiększa prawdopodobieństwo, że taki link przyniesie oczekiwane efekty.
Przyspiesz witrynę
Szybkość działania strony ma znaczenie nie tylko dla wyszukiwarki Google. To również bardzo istotny czynnik, jeśli chodzi o konwersję. Każda sekunda oczekiwania na załadowanie się serwisu zwiększa ryzyko opuszczenia strony przez internautę. Ponadto warto pracować również nad wynikami wskaźników Core Web Vitals. Opisują one szybkość ładowania, ale również wydajność witryny. Rezultaty danej strony można sprawdzić, korzystając z narzędzia Page Speed Insights.
Włącz szyfrowane połączenie
Witryna powinna korzystać z certyfikatu SSL, co oznacza, że połączenie pomiędzy stroną a urządzeniem użytkownika jest szyfrowane, tzn. bezpieczne. Przesyłane dane nie mogą być zmienione ani przejęte. Adres strony, która korzysta z SSL, zaczyna się od https:// zamiast http://. Obecnie trudno znaleźć na wysokich pozycjach w Google witrynę, która nie oferuje szyfrowanego połączenia. SSL ma wdrożone około 80% wszystkich serwisów.
Nie są to wszystkie czynniki, które mają znaczenie dla uzyskania wysokich rezultatów w wyszukiwarce Google. Warto optymalizować witrynę pod kątem tych elementów, które są istotne. Na stronie https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-glogow opisane jest pozycjonowanie firm z Głogowa i kluczowe korzyści z tym związane. Działania wymienione powyżej z reguły sprawdzą się dla stron różnego typu – zarówno lokalnych, jak i działających w całej Polsce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS