A A+ A++

Wszystko dzięki włączeniu ostatniego z brakujących, 7 km odcinka w kierunku Katowic. Jest więc teraz dużo wygodniej, szybciej, a przy tym bezpieczniej. W śladzie dawnej gierkówki pomiędzy Częstochową a Tuszynem, którą przebudowano na autostradę, nie ma już odcinków jednej jezdni, na której ruch prowadzony byłby w obu kierunkach. Co prawda, pełen przekrój trasy od Piotrkowa do Kamieńska jest na razie dostępny po stronie zachodniej. Na kierunku północnym pozostały do usunięcia jeszcze separatory, które rozgraniczały ruch. Konieczne jest także malowanie pasów. W rezultacie część z pełnej szerokości wschodniej jezdni dalej jest niedostępna i obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 70 km/h. Pełnym jej przekrojem pojedziemy w grudniu. Natomiast do wiosny przyszłego roku pomiędzy Kamieńskiem a Piotrkowem Trybunalskim będzie jeszcze obowiązywać ograniczenie do 100 km/h ze względu na prowadzone prace wykończeniowe, montaż ekranów akustycznych i ogrodzenia czy też budowę dróg serwisowych.

OPEC ma plan na zakaz importu ropy z Rosji

Autostrada A1 liczy 564 km i po A4 jest drugą najdłuższą autostradą w Polsce. Budowa fragmentu pomiędzy Częstochową a Tuszynem podzielona została na pięć odcinków realizowanych przez Budimex, Strabag, Mirbud, Intercor i Polaquę. Przeszło 80-kilometrowy odcinek w miejsce gierkówki skraca podróż pomiędzy południem kraju a Trójmiastem o dwie godziny, przy tym radykalnie usprawnia ruch pomiędzy Warszawą i Śląskiem. Prace budowlane na brakującym, 81-kilometrowym fragmencie A1 kosztowały ok. 2,8 mld zł, blisko połowę kosztów sfinansowała Unia Europejska. Choć roboty prowadzone były w mało skomplikowanym terenie, to inwestycja realizowana była pod ruchem, co bardzo utrudniało prace.

Budowa jednego kilometra kosztowała średnio 34,6 mln zł. To jednak znacznie mniej niż średnia cena budowy jednego kilometra szybkiej drogi we wszystkich tegorocznych przetargach – 77,9 mln zł – liczona na bazie najtańszych ofert. Porównanie pokazuje jak bardzo podrożała budowa dróg na przestrzeni ostatnich kilku lat. Umowa na odcinek Piotrków Tr … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRYMANÓW. Potrącenie pieszego. Poważne obrażenia 61-latka (ZDJĘCIA)
Następny artykuł(VIDEO) Trasa ekspresowa S74 – nową bramą gospodarczą dla Stalowej Woli