— środa, 23 październik 2019
Design thinking, to metodologia tworzenia innowacyjnych produktów, oparta na zrozumieniu potrzeb i problemów użytkowników. Filozofia tworzenia Autodesk jest bezpośrednio tożsama z filozofią design thinking, która pozwala na przyciągnięcie klientów i skuteczne oddziaływanie na rynek. Jak firmy przemysłowe mogą wykorzystać tę kreatywną metodę, aby zaoferować klientom bardziej innowacyjne produkty i rozwiązania?
Globalizacja, złożoność produktu i globalna konkurencja sprawiają, że firmy z sektora przemysłowego muszą oferować innowacyjne produkty. Innowacyjne, czyli do tej pory nie znane użytkownikom bądź znacznie zmodernizowane. W celu wypracowania oryginalnych rozwiązań, warto skorzystać z metody design thinking, będącej usystematyzowanym podejściem do procesu innowacji.
Działanie to podzielone jest na kilka etapów, na który składają się:
- empatyzacja
- definiowanie problemu
- generowanie pomysłów
- budowanie prototypów
- testowanie
Każdy z etapów ma konkretne działania do spełnienia. Podczas procesu empatyzacji specjalnie powołany zespół stara się wejść w skórę przyszłych użytkowników, zrozumieć ich potrzeby i problemy. Dzisiejsza przyszłość tworzenia to małe serie, spersonalizowane pod wymagania klientów. W celu przeprowadzenia procesu empatyzacji, prawidłowego stworzenia projektu i jego produkcji w małej serii, niezbędna jest komunikacja i wizualizacja, którą daje Internet 4.0. To urealnia pojęcie empatyzacji. Na etapie burzy mózgów, uczestnicy projektu mogą uwolnić kreatywne myślenie. W przypadku firm produkcyjnych, konstrukcyjne narzędzia systemowe, takie jak rozwiązania Autodesk, pozwalają na połączenie się z osobami, które nie znają zaawansowanych technologicznie narzędzi do projektowania, a powinni mieć możliwość kreatywnego myślenia, uwolnić je lub przekazać osobom, które potrafią przenieść je do dokumentacji technicznej.
W trakcie budowania prototypów, liczy się wizualne zaprezentowanie pomysłu przyszłym użytkownikom, aby móc zebrać ich opinie i uwagi. Dzisiejsza technika umożliwia projektowanie obiektów 3D, przez co budowane prototypy i wrażenia wizualne mogą być jeszcze bardziej realistyczne. Testy to ostatni, bardzo ważny etap. Najważniejsze, aby testowanie odbyło się w naturalnym środowisku, w którym produkt będzie używany. Pozwoli to na ocenę rozwiązań w realnych warunkach i przetestowanie ich skuteczności.
Zastosowanie kreatywnych metod tworzenia nowych produktów i rozwiązań, ma szansę zapewnić długoterminowe zadowolenie klientów firm przemysłowych. Ważne jest, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, kiedy zadowolenie klienta zaczyna się, a kiedy kończy. Wraz ze stworzeniem produktu, znajdujemy jego inne zastosowania czy możliwości, ale mogą pojawić się również problemy. Odpowiedzią na te wyzwania jest „produkt jako serwis” – każdy z nas go oczekuje, choć może nie do końca to sobie uświadamia. Wymaga to bezwzględnie pogłębionej usługi posprzedażowej, bezpośredniego połączenia z konstruktorem i wytwórcą i tylko wtedy ma szansę na sukces.
W przypadku firm produkcyjnych, szkolenia z zakresu wprowadzania innowacji, nie tylko za pomocą metody design thinking, mogą być istotnym motorem napędowym rozwoju i pozwolić uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną. Tej jesieni Autodesk realizuje serię unikalnych, bezpłatnych warsztatów Innovation Workshop – Polska. Ich głównym celem jest zaprezentowanie, jak optymalizacja procesów w firmach przemysłowych pozwalająca tworzyć lepsze produkty wpływa pozytywnie na generowanie większych zysków, a co najważniejsze – umożliwia firmie sprostanie oczekiwaniom klientów.
Terminy, lokalizacje oraz dodatkowe informacje wraz z formularzem rejestracyjnym na warsztaty Innovation Worshop dostępne są pod adresem autodesk.pl/campaigns/innovation-workshop.
Patroni mediowi warsztatów:
portalprzemyslowy.pl
controlengeneering.pl
msipolska.pl
designnews.pl
Production Manager
staleo.pl
zrobotyzowany.pl
Źródło: Autodesk
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS