A A+ A++

– Prawie jedno polskie domostwo na 15 nie ma pralki. To może oznaczać, że Polacy coraz częściej korzystają z usług pralni. Trudno przecież dane te tłumaczyć podrzucaniem prania do rodziców czy przechodzeniem na pranie ręczne przez dziesiątki tysięcy rodaków rocznie – zastanawia się Bartosz Turek, główny analityk HRE Investment Trust.

Maciej Dolega, rzecznik MediaMarktSaturn Polska, zwraca przy tym uwagę na pewien margines błędu w statystykach GUS, na poziomie 1 – 2 p.p. – W sprzedaży i w użytkowaniu pozostają jeszcze pralki nieautomatyczne (wirówki-Frania), których nie uwzględniają te dane – wyjaśnia.

Mimo to, wskaźnik ten raczej będzie dalej spadać niż rosnąć, bo producenci sprzętu AGD notują w ostatnich latach spadki sprzedaży tych urządzeń i to dość znaczne.

– Sprzedaż ilościowa pralek spadła o 3,3 proc. w 2022 r. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Niestety, trend ten pogłębił się w 2023 r., gdy różnica „in minus” wyniosła już 9,4 proc., co daje nam ogólny spadek o 12,4 proc. w porównaniu z 2021 r. Jednak paradoksalnie, mimo malejącej liczby sprzedanych pralek, wartość sprzedaży wzrosła o imponujące 13 proc. w 2023 r. To z kolei przyczyniło się do rekordowego wzrostu średniej ceny sprzedaży, o 29 proc. w tym okresie – wylicza Alicja Jankowska z Neonetu.

Mniej urządzeń, dobra marka

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWojna w Ukrainie powinna nas zmobilizować, by iść na eurowybory
Następny artykułPolitolodzy pomagają nam zrozumieć świat [WIDEO]