Kierowcy MZA i MPT zrzeszeni w Związku Zawodowym Kierowców RP przy MZA domagają się od władz tej miejskiej spółki i miasta wyjaśnień w sprawie przejęcia marki MPT przez iTaxi.
Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę przedwstępną z firmą iTaxi dotyczącą sprzedaży należącej do MZA marki MPT. Informację tę potwierdza stołeczny ratusz.
“Zaniepokojeni pracownicy i kierowcy związani od wielu lat z firmą obawiają się o swoje miejsca pracy i swoją przyszłość, jak również marki obecnej na rynku od 70 lat. Brak jasnych komunikatów od Zarządu MZA Sp. z o.o. wprowadza bardzo duży niepokój oraz spekulacje, które są źle odbierane przez konkurencję” – piszą związkowcy w piśmie skierowanym zarówno do MZA, jak i m.in prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego i wiceprezydenta Roberta Soszyńskiego.
Firma iTaxi poinformowała o podpisaniu umowy przedwstępnej z MZA, w których strukturach od stycznia tego roku znajduje się Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe. Przejecie miejskiej korporacji taksówkarskiej odbyło się na mocy uchwały Rady Miasta z dnia 23 kwietnia. Właśnie na tę uchwałę powołują się miejscy taksówkarze, zarzucając MZA nie spełnienie założeń w niej zawartych.
“Nie podjęto żadnych prób w związku z naprawą i polepszeniem sytuacji związanej z taborem samochodowym marki MPT, na dzień dzisiejszy firma iTaxi, należy nadmienić, że jest to firma z obcym kapitałem, stała się jedynym i kluczowym kontrahentem w związku z dzierżawą oddziału przewozów MPT” – piszą kierowcy. Podkreślają też, że podpisana umowa oraz brak jakichkolwiek prób rozwoju MPT “były z góry założonym planem likwidacji spółki MPT, która od lat była liderem w płatnym transporcie przewozu osób oraz działaniem na szkodę miasta i jego mieszkańców”.
Inne zdanie ma temat podpisanej umowy stołeczny ratusz. “Dzięki podpisanej umowie jest gwarancja zatrudnienia dla wszystkich taksówkarzy i możliwość rozwoju tego przedsiębiorstwa. Dokapitalizowania go i dalszej działalności pod szyldem MPT” – mówi rzeczniczka ratusza Monika Beuth-Lutyk. “Taksówkarze zachowują logo i samochody, będą mieli też więcej zleceń” – dodaje.
Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe istnieje w Warszawie od 70 lat. “Sam znak jak i marka MPT jest symbolem Warszawy” – piszą o taksówkarze. “Utrata wizerunku warszawskiej taksówki jest krokiem do utraty jednego z największych przewoźników taksówkowych. Znak firmy MPT kojarzony był i jest z taksówką zaufania publicznego, utrata tej marki niesie za sobą nieodwracalne skutki. Czy Warszawa, jako stolica środka Europy nie powinna pielęgnować i dbać o dobro firmy, której miasto jest właścicielem” – pytają związkowcy.
Spółka iTaxi wyjaśnia, że jej celem “jest konsolidacja rynku warszawskiego, a w szerszej perspektywie – ogólnopolskiego. Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju dążymy do uzyskania statusu wiodącego dostawcy usług związanych z podróżowaniem dla biznesu oraz klientów indywidualnych w skali nie tylko regionu, ale i całego regionu” – przekazał w “Pulsie Biznesu” Jarosław Grabowski, prezes zarządu iTaxi.(PAP)
Autorzy: Marta Stańczyk, Bartłomiej Figaj
mas/ bf/ jann/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS