Już po raz drugi biblioteka w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Garwolinie realizowała projekt matematyczny finansowany ze środków Fundacji mBanku w ramach Programu mPotęga.
W ubiegłym roku projekt był przeznaczony dla uczniów klas czwartych i nazywał się „Cuda na osi”. W tym roku nosi tytuł „Liczymy na siebie” i jest skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych. Jego główny cel to przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Co sobotę uczniowie gromadzili się na dwugodzinnych warsztatach, podczas których przypominali wiadomości i umiejętności matematyczne oraz rozwiązywali zadania typu egzaminacyjnego. Pomysł takiego projektu zrodził się z potrzeby nadrobienia zaległości spowodowanych nauczaniem zdalnym.
Ponadto był utworzony zespół projektowy, którego członkowie zadbali o promocję projektu i przygotowali grę planszową o wyrażeniach algebraicznych. Zorganizowali też zmagania szóstoklasistów, a także finał, do którego zaproszeni zostali uczniowie klas siódmych.
Finał odbył się 20 grudnia. Prowadzący zaczęli od zabawy Sześcioro z piętnastu, czyli konkurencji na kształt popularnego programu „Jeden z dziesięciu”. Potem było bingo matematyczne, a wreszcie gra, którą nazwali „Plus za minus”. Cała trudność polegała na tym, aby wybrać fałszywą spośród podanych odpowiedzi. A wszystko to w określonym czasie. W zabawie wzięli udział uczniowie oraz nauczyciele.
Finał zakończono wręczeniem nagród dla siódmoklasistów, dla zespołu projektowego oraz dla zwycięzców konkursu architektonicznego „Projektujemy szkołę”. Nagrody także finansowała Fundacja mBanku.
Do realizacji zadań projektowych zakupione zostały pomoce dydaktyczne, które będą wykorzystywane również podczas zwykłych lekcji matematyki.
Pewnie niektórzy zapytają, dlaczego matematyka w bibliotece? „No cóż, uważamy, że każdy sposób na przyciągnięcie uczniów do biblioteki jest dobry. Tu udało się to w stu procentach. Uczniowie przychodzili i przychodzą nie tylko w sprawach projektowych, a przy okazji zdobywają dodatkowe umiejętności” – odpowiadają organizatorzy.
mat. pras.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS