Zakup elektrycznych autobusów. Olsztyn przygotowuje się do tego wyzwania i testuje obecnie takie pojazdy.
Jedni uważają, że elektromobilność jest przyszłością komunikacji, inni że ślepą uliczką. Tak czy inaczej przepisy wymuszają zmiany w tej dziedzinie – także w komunikacji miejskiej. Obowiązujące regulacje nakładają na przewoźników wymóg, żeby już na koniec 2027 roku 30 proc. taboru stanowiły autobusy bezemisyjne.
Budzi to kontrowersje, bo może się okazać, że i tak deficytowa komunikacja miejska po tych zmianach będzie jeszcze droższa w utrzymaniu.
To ogromne wyzwanie dla naszych przedsiębiorstw, bo np. w Olsztynie MPK będzie musiało w najbliższych latach pozyskać ok. 50 elektryków. To ogromne wydatki i problemy logistyczne związane np. z koniecznością budowy nowej infrastruktury do ładowania i obsługi taboru.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS