Zarząd Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego szuka dostawców tramwajów. Najdłuższe pojazdy mogą mieć nawet 45 metrów długości.
To już kolejne podejście komunalnej spółki do pozyskania nowych tramwajów. W połowie lipca musieli unieważnić trzy przetargi. Chodziło o zamówienie co najmniej 10, a maksymalnie 30 tramwajów w każdej z trzech kategorii: jedno i dwukierunkowych o długości 32-34 m oraz jednokierunkowych o długości 42-45 m. W maksymalnej wersji byłoby to więc aż 90 nowych tramwajów dla krakowskiego przewoźnika.
Na otwarcie ofert w przetargach trzeba było długo czekać. Trzy zamówienia zostały rozpisane jeszcze w grudniu, a otwarcie – po wielokrotnym przesuwaniu terminu – nastąpiło pod koniec czerwca. Wtedy okazało się, że o zamówienia walczą tylko dwie firmy: Stadler Polska (który wcześniej dostarczał do Krakowa Lajkoniki) oraz turecka firma Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat Ve İhracat, przy czym w przypadku najdłuższych tramwajów zgłosiła się tylko firma z Turcji.
– Kryterium wyboru była nie tylko cena, ale także warunki techniczne. Zaproponowane oferty przekraczały zaplanowany budżet, a także w części nie spełniały wymogów formalno-merytorycznych – informowali wówczas przedstawiciele przewoźnika. Zapowiadali, że nowe przetargi planują ogłosić jeszcze w lipcu.
Czas do października
Ostatecznie trzy nowe zamówienia zostały upublicznione w piątek (2 sierpnia). MPK chce pozyskać nie więcej niż 30 niskopodłogowych tramwajów o długości minimum 32 metrów a maksymalnie 34 metrów. Drugi przetarg dotyczy dostarczenia 30 tramwajów o długości minimum 42 metrów a maksimum 45 metrów.
Trzecie zamówienie różni się od dwóch poprzednich. MPK chciałoby wzbogacić swoją flotę o 30 dwukierunkowych tramwajów o długości minimum 32 a maksimum 34 metrów.
Zainteresowane firmy mają czas do 7 października na przesłanie swoich ofert do MPK. Upublicznienie dokumentów nastąpi tego samego dnia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS